Zmiany organizacyjne w Urzędzie

30 grudnia Burmistrz Gminy Mosina podpisał zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Mosinie Burmistrz wprowadza następujące zmiany:
dotychczasowy schemat organizacyjny
nowy schemat organizacyjny

  • Obecny Referat Oświaty, Promocji, Kultury i Sportu – 8 osób – ulega podziałowi na dwa mniejsze:
    1. Referat Oświaty i Sportu – 3 osoby
    2. Referat Promocji i Kultury (Agata Lubowicka – Z-ca Kierownika, Katarzyna Leszczyńska – Inspektor, Jakub Modrzyński – Inspektor, Paulina Ludwiczak – Inspektor. Kierownikowi tego referatu będzie podlegać Gminne Centrum Informacji – 2 osoby ( Karolina Adamczyk-Pięta – Inspektor – Koordynator, Beata Tomczak – Pomoc administracyjna)
  • Referat Finansowo-Budżetowy – 15 osób ulega podziałowi na dwa mniejsze, które mają podlegać Skarbnikowi:
    1. Referat Księgowości
    2. Referat Podatków i Opłat,
  • Biuro Zamówień Publicznych podległe do tej pory II Zastępcy, podlegać będzie odtąd Sekretarzowi.
  • Z 2 do 1,5 etatu zmniejsza się obsługę prawną.
  • Ulega likwidacji nieistniejące w rzeczywistości stanowisko Koordynatora ds. Współpracy Międzyreferatowej,
  • Ustalono liczbę etatów w każdej komórce organizacyjnej
    Burmistrzowi bezpośrednio podlega 27,6 etatów,
    I Zastępcy – 14
    II Zastępcy – 19
    Sekretarzowi – 24
    Skarbnikowi – 15
    W Referacie Organizacyjnym zaplanowano 9 etatów, w Referacie Ochrony Środowiska- 8 etatów, w trzech referatach: Mienia Komunalnego, Inwestycji i Planowania Przestrzennego zaplanowano po 7 etatów.
    Ogółem 104,625 etatu
  • W nowym Regulaminie nie ma mowy o tworzeniu rejestru umów, czy zobowiązań. To krok wstecz w porównaniu z tym, co było w poprzednim regulaminie.

68 myśli na temat “Zmiany organizacyjne w Urzędzie

  • 16/01/2020 o 13:16
    Permalink

    Wojewoda unieważnił uchwałę 144/19 w sprawie ustalenie średniej ceny paliwa na rok szkolny 2019/2020.
    Komentarz od czapy jest taki, że jak spojrzę na deficyt w gospodarce odpadami, to u was cena paliwa już chyba dawno przekroczyła 10 zł za litr.
    http://bip.mosina.pl/zasoby/files/rada/kadencja2018-2023/uchwaly/uchwala_144.pdf
    Tak serio, unieważnienie ma związek ma związek z brakiem zapisu o publikacji w dzienniku urzędowym i błędnym terminie wejścia w życie. Uznano, że jest to akt prawa miejscowego. Oni tam wyłapują tylko takie rzeczy, a braku metali czy niespójności między uchwałami śmieciowymi, nie zauważą nigdy. Podobnie jak ściemy nazwanej opłatą targowiskową.

    Odpowiedz
  • 11/01/2020 o 12:02
    Permalink

    Kiedyś Kasprowicz napisał, że urząd to burdel na kółkach, czy coś takiego i miał potem za swoje. Jak w urzędzie ma być porządek, kiedy nowa sekretarz daje zły przykład. Mimo że pracuje od paru miesięcy nie zdążyła złożyć oświadczenia majątkowego. Pan Kasprowicz wtedy widział bałagan, a teraz milczy. Wzrok się Panie radny pogorszył? Krytykowana przez Pana Zofia Springer nie miała takiego bałaganu, jak się wtedy wydawało. Co Pan na to?
    ZS http://bip.mosina.pl/bip/oswiadczenia-majatkowe/sekretarz-gminy/za-2007-rok.html
    PM http://bip.mosina.pl/bip/oswiadczenia-majatkowe/sekretarz-gminy.html

    Odpowiedz
    • 11/01/2020 o 18:33
      Permalink

      To pewnie metafura była, bo zdecydowanie urząd nie ma kółek.

      Odpowiedz
    • 12/01/2020 o 17:24
      Permalink

      Rączka rączkę trzyma, nagle po wyborach niektórzy wielcy oponenci schowali głowę w piasek i cisza…

      Odpowiedz
  • 07/01/2020 o 19:21
    Permalink

    Czy ktoś ma informacje czy nasza odpadowa grupa zakupowa znalazła instalację?
    Dziś Selekt otwierał koperty, ale nie wiem jaki rezultat.

    Odpowiedz
  • 06/01/2020 o 12:50
    Permalink

    Gdyby coś z tą organizacją było nie tak, to burmistrz może zmienić specjalizację urzędników.
    Specjalistów od sadzenia drzew w siatkach, może przesunąć do odpadów, lub odwrotnie , a nawet do sekcji gimnastycznej. Wystarczy spojrzeć na błyskawiczne przebranżowienie byłego prezesa ZUK.
    W Mosinie dopiero raczkował w branży przed-kan. To można datować od tego momentu, kiedy kupił WUKO.
    Jeszcze dobrze nie nauczył się rur przepychać i po drodze do Wronek stał się specjalistą od wod-kan.
    Moim zdaniem w Mosinie nieźle mu szło raczej w branży rad-kan, czyli z wpuszczaniem radnych w kanał.
    Wybitnie dobre osiągnięcia miał w branży bur-kan, bo z sukcesami wpuszczał w kanał 3 burmistrzów, w tym obecnie urzędującego.Jego najlepszy okres to równoległe robienie w konia samorządowców z Mosiny i Rokietnicy, kiedy szefował ZUK Mosina i ROŚ Mosina jednocześnie. Rąbał na kasie 2 gminy, a kiedy szukali go i ci z Mosiny i ci z Rokietnicy, to on był gdzieś pomiędzy.
    W bur-kan jest jak wino, im starszy tym lepszy. Doświadczenia z Mosiny błyskawicznie spożytkował we Wronkach i od razu odniósł sukces. Burmistrz Wieczór już pływa w kanale z odpadami. Z figo-fago przeistoczył się w proszalnego dziada.

    Odpowiedz
    • 06/01/2020 o 15:34
      Permalink

      Burmistrz nie musi zmieniać specjalizacji urzędnikom, on zatrudnia tylko takich asów, co znają się na wszystkim. Sztandarowym przykładem jest Pan Jakub wybitny specjalista od środków zewnętrznych, który gdzieś tam rozliczał wielomilionowe projekty, a teraz jest wybitnym specjalistą od promocji. Qurczę, nie szkoda tracić takiego specjalisty i to zaledwie po miesiącu czy dwóch pracy w tym referacie?
      Jeszcze nie wiadomo, czy Pan Kuba będzie promował gminę czy tylko osobę burmistrza. W tym drugim przypadku byłoby to votum nieufności wobec pani redaktor IM, która od lat lansuje swojego kolegę po fachu. Burmistrz Ryś był naiwny jak dziecko. Czasem pozwalała mu łaskawie coś napisać o koszach na psie kupki, dała jakiś margines strony, a w tym czasie zastępca Mieloch brylował w centrum uwagi.

      Odpowiedz
    • 06/01/2020 o 10:47
      Permalink

      Jednak też miał życie klawe, bo wszystkie niezgodne z prawem i wydane w tym czasie decyzje środowiskowe np.dla Rohra, Stora Enso, Dudka &Kostka opiniowała mu żona Jolanta i uporczywie nie zauważała, że burmistrz Springer nie wydawała postanowień o nałożeniu obowiązku przeprowadzenia oceny/odstąpieniu, co znacznie ułatwiało wałkowanie.
      RDOŚ działał tak, jak w Mosinie ktoś.

      Odpowiedz
      • 07/01/2020 o 17:07
        Permalink

        SKO unieważniało te decyzje pisane w tandemie Ratajczakow jedna za drugą, bo powstawały z rażącym naruszeniem prawa. Radni będący przewodniczącymi poszczególnych komisji np. ochrony środowiska byli świadomie bierni i za to byli w nagrodę zwalniani z płacenia podatku. Do dzisiaj nie jest rozwiązany problem rozmywającego sie wału ziemnego ( mimo raportu KOS) mającego udawać ekran akustyczny. Wstyd, dla byłych i obecnych burmistrzów, że nie potrafią zobowiązać inwestora do zapisów w uwarunkowaniach środowiskowych do naprawy tego niby ekranu.

        Odpowiedz
        • 07/01/2020 o 19:14
          Permalink

          Kiedyś pisałem o portalu na którym można sprawdzić wyniki kontroli. Działa trochę jak na ropę, ale dziś akurat tak.Można wpisać np. Anton Rohr i czytamy o przekroczeniu w kompotencie hałas. Opis krótki, więc trudno powiedzieć dokładnie o co kaman. Po zbudowaniu OSKP i centrum Mosina III ma nie być więcej przekroczeń.
          Spełnią się marzenia radnego Wiązka, by Rohr zarejestrował w Mosinie więcej tirów. Chyba, ale na pewno wzrośnie ich liczba.
          http://iswk.gios.gov.pl/#podmiot-9100630306

          Odpowiedz
          • 07/01/2020 o 23:02
            Permalink

            Taka KUPE w postaci Tirow zostawil nam burmistrz Rys.

          • 08/01/2020 o 14:05
            Permalink

            Jest Pani pewna tego stwierdzenia?
            Burmistrz w poprzedniej kadencji zdawał sobie sprawę z uciążliwości, związanych z lokalizacją takich zakładów jak Stora Enso, Anton Rohr oraz Impakt. Jednocześnie burmistrz zabiegał o to, by w przyszłości nastąpiło rozwiązanie problemu TIR-ów przemieszczających się przez centrum Mosiny, poprzez rozpoczęcie projektowania tzw. Obwodnicy Wschodniej, której rozwiązania techniczne pozwalały na wyprowadzenie tego transportu bezpośrednio na obwodnicę. Zarówno „Czerwonka” jak i „Obwodnica Wschodnia” mogły stanowić duży fragment pierścienia obwodnic dla ruchu tranzytowego, przebiegającego obecnie przez centrum miasta Mosina. Niepokoją mnie propozycję zmian, zmierzające do zaniechania procedowania projektu, którego koncepcja znalazła się w „Planach Transportowych Województwa Wielkopolskiego”. Tak samo niepokojące są doniesienia dotyczące zmian projektowych dla tzw. „Czerwonki”. Kwestia obwodnic była przedmiotem starań kolejnych władz gminy z założeniem, że proponowane rozwiązania są obecnie jedynymi, możliwymi do wprowadzenia z uwagi na lokalizację miasta w stosunku do terenów Wielkopolskiego Parku Narodowego oraz rzeki Warty. To ta niekorzystna lokalizacja stała u podstaw kolejnych decyzji w tym zakresie. W poprzedniej kadencji udało się zamknąć kwestię budowy bezkolizyjnego przejazdu kolejowego na ulicy Śremskiej, który stanowił część planu związanego z udrożnieniem ruchu samochodowego w obrębie centrum miasta. Nie wiem, jaka idea przyświeca wprowadzanym zmianom, gdyż nie została ona wyjaśniona przez obecne władze. Przypominam też, szanowna Pani Halino, że olbrzymia część TIR-ów jak i innych aut transportowych i osobowych, to tranzyt nie związany z firmami zlokalizowanymi na terenie Gminy Mosina.

          • 08/01/2020 o 17:20
            Permalink

            Ja pozwolę sobie na skromną opinię, że jest sporo przesady w obarczaniu problemem tirów w Mosinie burmistrza Rysia. Moim zdaniem miało jednak coś, co nazywam urzędniczym ściąganiem majtek przez głowę.Niektóre mpzp są procedowane w Mosinie tak długo, że najstarsi mosińscy górale nie pamiętają kiedy wszczęto procedurę.Tu na pstryk mpzp mpzp i zaraz korzystna decyzja środowiskowa, dla inwestora, który nie wywiązywał się z wcześniejszych warunków. Trzeba było chociaż powiedzieć: panie Rura tu jest Polska i jak nie będziesz przestrzegał naszego prawa, to figa z makiem i wniosek do WIOŚ o ukaranie.Niechby chociaż pan Rura zrezygnował z okupacji Gałczyńkiego 7 i podwyższył upadły wał, co mosiński samorząd wiedział co najmniej od 2015 roku. W mpzp jakieś dziwne zapisy dotyczące gospodarki wodno-ściekowej i zdaje się były zmiany przeznaczenia działek od Śremskiej . Tam zdaje się w obrębie tego mpzp mieszkają ludzie, a było badane oddziaływanie tylko na zabudowę od Śremskiej i Gałczyńskiego. Oddziaływania skumulowane zbadano tylko co do przedsięwzięc Rohra, a powinny być zbadane łącznie wszystkie w okolicy np.Impakt. Co do Story, to przyponam sobie, że pan burmistrz chciał wznawiać decyzję, która była martwa jak mamut z Krosinka…Ten zakład działa bez pozwolenia wodno-prawnego, a przez miesiąc w roku 2018, także bez pozwolenia na wprowadzanie gazów i pyłów do powietrza. Zbyt duże starania władz, bez wymagań w stosunku do inwestorów, kończą się przekonaniem inwestorów, że są w Afryce i u nas nie ma ochrony środowiska.

    • 06/01/2020 o 15:11
      Permalink

      No karp trochę zawstydziłeś lokalną elitę pewnie ze wstydu pod ziemię się zapadają albo przynajmniej osiadają jak wały na Gałczyńskiego

      Odpowiedz
      • 06/01/2020 o 16:33
        Permalink

        Mimo wszystko bezpieczniej się zapadać pod ziemię w Mosinie niż we Wronkach, bo wiadomo kto tam będzie zarządzał cmentarzem. Jak powyznacza kwatery, tak jak w Mosinie w strefie parkowania…
        Sprawdzcie czy WUKO stoi na placu, czy prezes nie odjechał nim na konkurs do Wronek.

        Odpowiedz
        • 06/01/2020 o 16:40
          Permalink

          Kiedyś ten mechanizm opisał Dołęga-Mostowicz, a niektórzy ciągle dają się nabierać.
          Niemniej zakup WUKO był trafiony i to podwójnie. Zakupiony za pieniądze mosińskie, ale ucieszył burmistrza Mosiny i Wronek.Na konferencji prasowej we Wronkach zrobił wrażenie, bo trudno było się chwalić autobusami ze szrotu. Jak się komuś zrobi zapch-kan, to WUKO mu zrobi odet-kan.

          Odpowiedz
          • 07/01/2020 o 17:23
            Permalink

            Pierd Pierd wał i pic na muche albo celowe działanie.Dni mijają a konkursów brak na wolne stanowisko Prezesa ZUK

      • 08/01/2020 o 17:30
        Permalink

        Jeżeli było tyle niewiadomych, to dlaczego z WYPRZEDZENIEM DAŁ PAN ZGODĘ ROHROWI NA BUDOWĘ STACJI DLA TIRÓW????. Należało poczekać, aż rozwiąże się sprawa Czerwonki i obwodnicy. Należało najpierw dopilnować aby Rohr wywiązał sie z zapisów w Uwarunkowaniach srodowiskowych pkt. 2, z 2007 r. ROHR na tak uciążliwą i szkodliwą inwestycje nie dostałby NIGDY zgody na terenie Niemiec, a pan jako Polak i burmistrz gminy leżącej na terenach chronionych przyspieszał pan jak tylko pan mógł aby ROHR dostał zgodę na rozbudowę póki pan był burmistrzem. Pomijam juz te zabiegi ze zmianami w planach środowiskowych i zmianami z usług na usługowo-przemysłowe i przemysłowe. Pomijam braku konsultacji z mieszkańcami. Panie burmistrzu nie można w nieskończoność ładować przemysłu w ŚRODEK MIASTA. BO TE TERENY NIE SA Z GUMY. Szosa Poznańska będzie zawsze taka jaka jest obecnie. Jak upadała SFM burmistrz Kałuziński (bardzo rozsądny) i Rada uchwaliła tereny przemysłowe wzdłuż drogi na Czempiń, tam gdzie jest firma Idmar i inni. Tereny po SFM mały zostać oddane pod budownictwo mieszkaniowe wielorodzinne, ponieważ są w środku miasta. Tylko ludzie nieodpowiedzialni zmienili te plany w latach 2002 – 2014.
        Po to pana wybraliśmy aby pan nie kroczył tą drogą, ale niestety sie zawiedliśmy, a pan na odchodne podziękował nam dając zgodę na rozbudowę uciążliwego ROHRA.

        Odpowiedz
  • 05/01/2020 o 21:09
    Permalink

    Coś straciłem? Tylko tyle pozostało z wypowiedzi szanownego karpia, a szkoda bo lubię Mickiewicza: “karp { Karp chciałby wyrazić swój podziw dla Mickiewicza za prorocze słowa: Czy to Mieloch nie… } – 5.01”

    Odpowiedz
    • 05/01/2020 o 22:37
      Permalink

      Nie , ciąg dalszy też jest. Ja się trochę ździwiłem jak Mickiewicz pojawił się na tej stronie, bo w szkole nic nie mówili, że wieszcz mieszka i tworzy w Mosinie.Macie sporo ciekawych mieszkańców, co stwierdziłem już kiedy oglądałem transmisję z jakiejś listopadowej sesji i pojawili się na niej moi idole z Muppet Show-Statler i Waldorf i zaczęli agitować za basenem.

      Odpowiedz
      • 06/01/2020 o 10:53
        Permalink

        Wreszcie mnie oświeciło. Pan Pyza to jedna z mrówek żerujących na Telimenie. Ta zaś uosabia gminę (rodzaj żeński).W poemacie mrówki występują co prawda w liczbie mnogiej, ale wszystko się zgadza, bo przecież w każdej
        gminie liczba chętnych do żerowania na gminy łonie jest znaczna. W takim Dopiewie mrowisko jest wyższe od urzędu. Tak oto Mickiewicz wykiwał Cenzora z Mysiej.

        Odpowiedz
  • 05/01/2020 o 10:44
    Permalink

    Od 1 stycznia 2020:” Pracownicy Urzędu realizując powierzone im zadania, kierują się uniwersalnymi zasadami etyki, praworządności i służebności wobec interesantów, dobro publiczne przedkładają nad interesy własne. Są bezstronni w wykonywaniu zadań i obowiązków, szanują prawo obywateli do informacji, zapewniającw granicach prawem przewidzianych, jawność prowadzonych postępowań.”
    Słowo ciałem się stanie, jeśli sam pan burmistrz będzie traktował każdego mieszkańca jak her Johanessa Rohra.
    Jak to czytałem to miałem czasami pewien niedosyt, bo jak się pisze że urząd jest jednostką budżetową działającą
    na podstawie ustawy, to wolałbym się dowiedzieć jaka ustawa, bo w Polsce nazwy ustaw nie są jeszcze tajne, podobnie jak nazwy firm występujących z wnioskiem o wydanie decyzji środowiskowej.Cały czas ten pęd do tajności.
    Można mieć zastrzeżenia do struktury organizacyjnej, ale widać postęp jeśli chodzi o całość dzieła.
    W odróżnieniu od zarządzenia w sprawie komisji mieszkaniowej, da się zauważyć, że nie pisał 7-latek, a opiniujący prawnik jest raczej po prawie, niż po ogrodnictwie. Część górnolotna jest tak wzruszająca,że ludzie o słabych nerwach powinni ją opuścić.

    Odpowiedz
    • 05/01/2020 o 11:19
      Permalink

      Teraz przyjdą zmiany w strukturze społecznej. Waszemu burmistrzowi zależy na ściągnięciu mieszkańców z górnej półki. Nawet bez zarządzenia udało się już ściągnąć Mickiewicza. Tylko patrzeć jak pojawią się Natenczas Wojski i
      Dzięcielina Pała. Już są na górnych półkach Pan Tadeusz i Soplica.

      Odpowiedz
    • 05/01/2020 o 11:20
      Permalink

      Brawo karp jeszcze patologie zlikwidować należy jest ogromna i będzie super

      Odpowiedz
      • 05/01/2020 o 13:02
        Permalink

        Karp chciałby wyrazić swój podziw dla Mickiewicza za prorocze słowa:
        Czy to Mieloch nie stworzył rejestru umów jeszcze?
        Czy to już echo gra po rejestrze?

        Po latach wydaje mi się , że cały poemat narodowy jest o Mosinie. Wieszcz miał taki zamysł artystyczny, że pisał
        niby o Litwie, a myślał o Mosinie. Kiedy tęskni” do tych łąk zielonych”, to myśli o łąkach nad Wartą przez panią Springer roztrwonionych. Pod postacią Natenczasa Wojskiego zakodował Przemysława Natenczasa Mielocha.
        Panią Springer określił brzydkim mianem Dzięcieliny Pały, bo chciał dać wyraz dezaprobacie dilom pomiędzy
        byłą burmistrz, a panem Pyzą. Nie mogę jeszcze rozkminić pod jaką postacią kryje się pan Pyza, ale do tego dojdę.
        Dziwię, że pani Springer nie pozwała Mickiewicza, jak innego poetę Kasprowicza. Może mec. Sowisło nie wyrabiał?

        Odpowiedz
  • 04/01/2020 o 11:18
    Permalink

    Zmian w jakości na razie brak. Pan burmistrz zachęca do wypełnienia deklaracji śmieciowych.
    “Apeluję do wszystkich mieszkańców, którzy jeszcze nie spełnili ustawowego obowiązku złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, a tym samym nie uiszczają stosownej opłaty, aby jak najszybciej złożyli stosowną deklarację”
    https://www.gazeta-mosina.pl/2020/porozumienie-w-sprawie-odpadow/
    Jaką deklarację, jakie ogórki,pyta karp, bo RIO zakwestionowało częściowo wzór deklaracji.
    W tym artykule niedal nie ma nic o tym, by mosiński PSZOK miał przymować matale lub przynajmniej metale.
    Burmistrz, 15 radnych głosujących za, dopatrzyło się załącznika do tej uchwały.
    http://www.mosina.esesja.pl/zalaczniki/66990/projekt-uchwaly-zmieniajacej-uchwale-dotyczaca-sposobu-i-zakresu-swiadczenia-uslug-w-zakresie-odbierania-odpadow-komunalnych-od-wlascicieli-nieruchomosci-i-zagospodarowania-tych-od_610248.pdf
    Leszcz z nadzoru Wojewody też chyba zobaczył załącznik. Karp im bardziej patrzy, tym bardziej załącznika nie widzi.
    Ktoś ma chyba jakieś znajomości w nadzorze, bo przechodzą takie knoty.
    Swoją drogą, ja w przypadku zmieszanych raczej obstawiam Mnichy i dopiero radny Rybicki się ździwi.
    Tak jak trzecim powołaniem na członka Komisji Mieszkaniowej.

    Odpowiedz
    • 04/01/2020 o 12:06
      Permalink

      Nie nie pomyliłem się . Pana Ryszarda będzie trzeba powołać po raz trzeci. Po raz pierwszy wybrała go komórka burmistrza i powołała telefonicznie. Swoją drogą ciekawe, że komórka burmistrza nie wybiera np. radnych Kasprowicza czy Marciniaka.Później wybrali go radni i tu refleksja jest taka, że RM Mosina nie jest do powielania błędów burmistrza.
      Oba wybory były nielegalne, bo nie było podstawy prawnej. Jeśli lewa komisja wykonała jakieś ruchy, to mogły być tylko ruchy lewe. Podstawy do powołania komisji powstały dopiero po wejściu w życie tej uchwały:
      http://www.mosina.esesja.pl/zalaczniki/69811/projekt-uchwaly-w-sprawie-zasad-wynajmowania-lokali-wchodzacych-w-sklad-mieszkaniowego-zasobu-gminy-mosina_634694.pdf
      Tak więc legalny wybór jeszcze nie nastąpił.
      Można powiedzieć, że członek mosińskiej komisji mieszkaniowej różni się od papieża tym, że jedno konklawe nie wystarcza do jego powołania.

      Odpowiedz
      • 04/01/2020 o 13:04
        Permalink

        No, ale skoro Rysiu chce być w komisji mieszkaniowej, to co z tym zrobić.??? Gdzieś przecież musi sobie dorobić i się wygadać zawsze na tak.

        Odpowiedz
        • 04/01/2020 o 13:50
          Permalink

          Ma szczęście, że Chomik nie brał udział w głosowaniu.
          No jak chce, to musi, ale najpierw muszą go legalnie wybrać.Co to idzie jak po grudzie.Ja bym zmienił regulamin targowiska i w miejsce opłaty targowiskowej wstawiłbym opłatę Rychową.

          Odpowiedz
          • 04/01/2020 o 14:05
            Permalink

            Opłata rychowa chyba wyszła czkawką Rychowi ciekawe z czego biedak żyje?Może warto jakąś zbiórkę charytatywną zrobić.

      • 04/01/2020 o 13:33
        Permalink

        Wyjątkowo dużo tych nielegalnych powołań i wyborów, jak na obecnego burmistrza. Widocznie tak można, skoro włodarz jest niewzruszony i nadal przepycha kolejne deal’e.

        Odpowiedz
    • 04/01/2020 o 23:39
      Permalink

      Mnóstwo zarządzeń powołuje komisje różnej maści, które nigdy nie są odwoływane.
      Jedno z nich powołuje do komisji konkursowej na dyrektora przedszkola radną RM Mosina, jako przedstawicielkę organu prowadzącego. Uwadze radnych szczególnie lubiących powołania świeckie od burmistrza polecam uwadze wyrok:
      http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/32B2ADFAF9
      Pewien umiar w byciu powoływanym, jest równie ważny jak w jedzeniu i w piciu.

      Odpowiedz
  • 04/01/2020 o 01:35
    Permalink

    Co to za dziwaczna ustawa?
    Obowiązuje to prawo w Polsce, czy nie?
    Najważniejsze pytanie: Czy toto obowiązuje też w Mosinie?
    Kto to wie…?

    Ustawa o jawności życia publicznego – rejestr umów

    https://samorzad.infor.pl/sektor/organizacja/prawo_administracyjne/766074,Ustawa-o-jawnosci-zycia-publicznego-rejestr-umow.html

    Kto zakłada rejestr?

    Z racji postanowień art. 9 ustawy Finanse publiczne (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1870), określających podmiotowy zakres sektora finansów publicznych, obowiązek utworzenia ww. rejestru umów spoczywać będzie m.in. na: organach władzy publicznej, w tym organach administracji rządowej, organach kontroli państwowej i ochrony prawa, sądach, trybunałach, na jednostkach samorządu terytorialnego i ich związkach, związkach metropolitarnych, na jednostkach budżetowych, uczelniach publicznych, a także na państwowych i samorządowych instytucjach kultury.

    W myśl postanowień projektu, tworzony rejestr umów obejmować ma m.in. informacje dotyczące daty zawarcia umowy; dane identyfikujące kontrahenta tj. jego nazwę wraz z numerem NIP, lub imię i nazwisko kontrahenta umowy; przedmiot umowy; datę początkową i końcową okresu realizacji umowy; całkowitą wartość przedmiotu umowy; tryb jej zawarcia; wskazanie, czy przedmiot umowy jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej. Wyliczone w przepisie informacje, jak również wszelkie dokonane zmiany, podmiot zobowiązany wprowadzać będzie do rejestru nie później niż 14 dni od daty zawarcia umowy lub od daty dokonania zmian w umowie.

    Rejestr jawny w BIP

    W kontekście projektowanych regulacji wskazać trzeba, że prowadzony i na bieżąco aktualizowany rejestr umów, ma być udostępniany w Biuletynie Informacji Publicznej podmiotu prowadzącego rejestr, a gdyby nie prowadził on BIP, to na stronie internetowej tego podmiotu. Zgodnie z założeniem, rejestr ma być utworzony w taki sposób i w takiej formie, aby zainteresowany miał możliwość przeszukiwania oraz sortowania zawartych w nim informacji.

    Zarówno przy wyłączeniu jawności ze względu na ochronę informacji niejawnych, jak i w przypadku ww. spółki zobowiązanej, projektodawcy przewidują obowiązek przekazywania informacji o umowach Szefowi CBA, co następować będzie na koniec miesiąca, w którym podpisano umowę, bądź nastąpiły zmiany, które należy ujawnić w rejestrze. Zgodnie z założeniem, przekazane Szefowi CBA w powyższym zakresie informacje, w ogóle nie będą udostępniane w trybie przewidzianym w projektowanej ustawie.

    Odpowiedz
  • 03/01/2020 o 21:24
    Permalink

    Mosina chroni dane bardziej niż Pentagon. Nawet w przypadkach dyskusyjnych jak dane osób z którymi gmina robi interesy, a w KIP-ach wymazuje nazwy wnioskodawców np. Antona Rohra i Stora Enso. Moje pytanie brzmi kto w Mosinie pełni funkcję związaną z ochroną danych osobowych?Czy to znowu jakiś świstak, czy konkretna osoba?

    Odpowiedz
  • 02/01/2020 o 23:32
    Permalink

    Po 1 stycznia nie przedłużono umowy 2 pracownikom taki kaprys najwyższych za to podzielono referaty aby ktoś mógł zostać kierownikiem i zatrudniono wysokiej klasy specjalistę od funduszy … po prostu kolegę który odpowiadał za kampanie wyborczą guru urzędu.

    Odpowiedz
    • 03/01/2020 o 08:24
      Permalink

      Jak patrzę na schemat organizacyjny, to zastanawiam się, z jakiej racji jest na nim zastępca skarbnika.Czy to jest referat?
      Po co dzielić referat budżetowy, jak i tak obydwa podlegają skarbnikowi? Chyba, że każdy z nich będzie miał swojego kierownika tak jak to jest w Kórniku, a skarbnik będzie szefem tych kierowników i będzie patrzył na finanse z góry, z boku i do tyłu i do przodu, czyli będzie głównie analizował. W starostwie jest podział na Wydział Finansów, który ma dyrektora i Wydział Budżetu, którym kieruje zastepca skarbnika. Z tabeli struktura etatowa http://bip.mosina.pl/zasoby/files/zarzadzenia/2019/zalacznik_nr_2_-_struktura_etatowa_stanowisk_w_umm.pdf wynika, że tylko referat podatków i opłat będzie miał kierownika, a kierownikiem referatu księgowości będzie skarbnik. To dziwne rozwiązanie.
      Zmiany, zmiany, zmiany… Referat Promocji ma już szefa. 31 grudnia miał tylko zastępcę kierownika. Nowym kierownikiem jest pani Karolina Adamczyk-Pięta. Gratuluję!

      Odpowiedz
      • 03/01/2020 o 10:33
        Permalink

        Nie we wszystkich referatach na jednego pracownika przypada jeden kierownik. To jednak w ciągu 3 lat jest do nadrobienia. Nie ma rejestru umów? Może nie zatrudniono jeszcze specjalisty do wprowadzania kwot i nazwisk.
        Można powołać referat do spraw rejestru umów. Nabór kierownika referatu koniecznie w drodze konkursu.

        Odpowiedz
      • 03/01/2020 o 12:40
        Permalink

        Poprzedni i obecny schemat organizacyjny jest zły.
        Po pierwsze, Burmistrzowi nie mogą podlegać referaty, biura i samodzielne stanowiska.
        Burmistrzowi bezpośrednio powinni podlegać tylko: Zastępcy Burmistrza, Sekretarz i Skarbnik.
        Zastępcy Burmistrza winni odpowiadać za pracę poszczególnych referatów, poza Referatem Budżetowo-Finansowym, którym kieruje Skarbnik. Absurdem jest rozbijanie go na dwa referaty. Kuriozalne jest w dotychczasowym i nowym schemacie przypisanie referatów i biur Sekretarzowi. Sekretarz odpowiedzialny jest, mówiąc oględnie, za prawidłowe funkcjonowanie Urzędu(załatwianie spraw mieszkańców w terminach wynikających z kpa, szkolenia pracowników, informowanie o wejściu w życie nowych aktów prawnych – ustaw, rozporządzeń itd., ocena pracy pracowników – wyróżnianie, nagradzanie ale i karanie).
        W Referacie Organizacyjnym powinny się znaleźć: Audytor, Inspektor Ochrony Danych, Biuro Obsługi Prawnej, Pełnomocnik ds. Informacji Niejawnej, Sekretariat, Inspektor ds. BHP, Kadry, Zespół Informatyków, Biuro Obsługi Interesantów.
        Oświatą, Kulturą, Sportem i Promocją powinien zajmować się Referat o takiej nazwie. W jego strukturze powinien być Koordynator ds. Obsługi Mediów, sprawy promocji i Gminne Centrum Informacji.
        W ten sposób ograniczyłbym Referaty do minimum.
        I Zastępca Burmistrza miałby pod sobą: Referat Inwestycji i Rozwoju Gminy, Referat Planowania Przestrzennego i Budownictwa, Referat Zarządzania Projektami i Funduszami Europejskimi, Referat Zarządzania Bezpieczeństwem, Biuro Zamówień Publicznych, Straż Miejską.
        II Zastępca Burmistrza natomiast: Referat Geodezji i Nieruchomości, Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, Referat Mienia Komunalnego, Referat Organizacyjny, Referat Oświaty, Kultury, Sportu i Promocji, Referat Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej, Urząd Stanu Cywilnego, Biuro Rady Miejskiej.

        Odpowiedz
        • 03/01/2020 o 14:51
          Permalink

          Myślę, że ten podział był trochę wymuszony predyspozycjami. Pani Sekretarz zna się na zamówieniach publicznych, a na dostępie do informacji publicznej, jak Andrzej Strażyński na sadzeniu drzew.
          Najdziwniejszy jest ten podział w finansach na awers rewers.

          Odpowiedz
          • 03/01/2020 o 14:54
            Permalink

            Niemniej wpisuje się to w waszą tradycję podwajania: 2 Gałczyńskiego 7, 2 Waldemary, 2 referaty finansowe.
            Tylko pan Pyza jeden.

          • 03/01/2020 o 17:12
            Permalink

            Nie czytam uważnie kto jest pan pyza?

          • 03/01/2020 o 17:18
            Permalink

            Pan Pyza to taki kulturalny inaczej pan, któremu łąki kupione od urzędu, zamieniają się w grunty budowlane.
            Wcześniej branża tirowo-papierosowa.

          • 03/01/2020 o 17:39
            Permalink

            Ok powoli kumam fm

          • 03/01/2020 o 19:06
            Permalink

            Ponieważ nie było definicji pana Pyzy w Wikipedii, musiałem stworzyć sam.

        • 03/01/2020 o 20:21
          Permalink

          Tylko I zastępca jeszcze się uczy i niestety zaproponowany przez Pana plan organizacyjny przerósł by

          Odpowiedz
        • 03/01/2020 o 20:22
          Permalink

          A jak miałoby się umocowanie audytora wewnętrznego w referacie organizacyjnym w stosunku do art. 280 ustawy o finansach publicznych? Albo Inspektora Ochrony Danych w tej samej komórce w odniesieniu do art. 38 ust. 3 RODO?

          Odpowiedz
          • 03/01/2020 o 22:48
            Permalink

            @Piotr- celna uwaga. Audytor i Inspektor Ochrony Danych podlegają bezpośrednio Burmistrzowi.

  • 02/01/2020 o 09:54
    Permalink

    W Luboniu to część referatu planowania i chyba 2 panie. Jednoosobowo ciężko jest samemu wpaść na pomysł sadzenia drzewek w siatkach i dlatego potrzeba więcej osób. Tak czy siak nagrody się należą, bo jest inwencja. Nie wiem jak bym długo myślał, ale sam też bym nie wymyślił.

    Odpowiedz
  • 02/01/2020 o 00:06
    Permalink

    Wszystko to już było. Zmiana regulaminu i idące za tym zmiany organizacyjne to przykrywka do pozbycia się niewygodnych pracowników, a także sposób na wprowadzenie kolejnych miernych, ale wiernych na z góry upatrzone pozycje w urzędzie. Oczywiście można sobie zadać pytanie, czy te decyzje są autorstwa burmistrza, czy być może pierwszego jego zastępcy? Na tak zwanym mieście mówi się, że burmistrz od początku oddał wolant władzy obecnemu pierwszemu zastępcy i dlatego miejsce to nie należało się dobrze wykształconemu i z bardziej doświadczonemu obecnemu drugiemu zastępcy. Trochę to karkołomne, ale do dzisiaj nikt nie wie, czy pierwszy jest naprawdę pierwszym, czy drugim, a drugi, czy mimo wszystko nie jest formalnie pierwszym. W każdym razie burmistrz sprytnie wymiksował się od odpowiedzialności za cokolwiek i snuje marzenia o wielkiej polityce mając Gminę raczej we wstydliwym miejscu.

    Odpowiedz
  • 01/01/2020 o 22:13
    Permalink

    Burmistrz zapewniał radnych na sesji, że pan Modrzyński to wybitny specjalista od środków europejskich, że pozyskiwał i rozliczał wielomilionowe projekty i że wygrał konkurs do referatu środków europejskich nie po znajomosci i na piękne oczy tylko dlatego, że był najlepszy. Czy ktoś wie, dlaczego skoro taki dobry w tym fachu, został przeniesiony do referatu promocji? O co tutaj chodzi? Radny Marciniak mówił coś na ten temat, a burmistrz był oburzony. Jeszcze raz się pytam o co chodzi z tym panem Jakubem? W czym on jest naprawdę dobry? Chyba jednak w kręceniu filmów.

    Odpowiedz
    • 01/01/2020 o 23:54
      Permalink

      taki wybitny, jak sam burmistrz z zakresu gospodarki, przestrzennej…

      Odpowiedz
      • 02/01/2020 o 09:59
        Permalink

        Jak mus to Strażyński może robić za speca od wod-kan, choć większe doświadczenie ma w sadzeniu w siatkach.
        Pan Modrzyński kierowany dziennikarską dociekliwością może burmistrzowi zadać pytanie:dlaczego taki mądry i piękny.

        Odpowiedz
  • 01/01/2020 o 21:38
    Permalink

    Doszły mnie słuchy, że nienaganny moralnie burmistrz w podzięce za obronę basenu przez Żwirka zorganizował imprezę wigilijną dla pracowników administracji w Żwiro Grande. Kogo jest ten lokal wiadomo. W centrum są dwie knajpy dobre z zapleczem, można niezły katering zamówić do sali konferencyjnej w ośrodku kultury. Żwirek przedsiębiorczy jest, a burmistrz wdzięczny.

    Odpowiedz
    • 01/01/2020 o 23:55
      Permalink

      Nienaganny moralnie, a to dopiero dowcip na Nowy Rok.

      Odpowiedz
    • 02/01/2020 o 09:49
      Permalink

      +telewizja na imieninach wiceżwirka. 🙂 Mamuty, słonie leśne w słoikach.
      Jak słyszę z jego ust krytykę, że OSP Pecna czegoś brakuje, to mam 100% pewności, że był dil.
      Tak się zastanawiam czy człowiek zawsze będący za, w przypadku gdyby OSP Pecna nic nie brakowało, byłby przeciw?

      Odpowiedz
  • 01/01/2020 o 20:05
    Permalink

    Te 8 etatów w ochronie środowiska bardzo zabawne jest 🙂 jak się zbierze takie konsylium to strach się bać jak będą teraz drzewka sadzić. Co może być gorszego od szczelnej siatki? Chyba zielonym do dołu 🙂

    Odpowiedz
    • 02/01/2020 o 23:35
      Permalink

      a 7 lat temu referat składał się z 2 osób i też dawał sobie radę ale cóż bogata gmina to zatrudnia samych specjalistów oczywiście wysokiej klasy

      Odpowiedz
      • 03/01/2020 o 18:55
        Permalink

        Jakość została wyparta ilością. Pan Bogusław i Pani Krysia to była klasa. Uprzejmi, cierpliwi, pomocni. A teraz idź tam i o coś zapytaj to nikt nic nie wie. Dobra zmiana.

        Odpowiedz
        • 03/01/2020 o 20:24
          Permalink

          Teraz są młode wilki myślące tylko o awansach i karierze po prostu urząd to teraz małe korpo.

          Odpowiedz
          • 03/01/2020 o 21:23
            Permalink

            Jak dla mnie to nie są młode wilki, tylko stadko wyszczekanych ratlerków. Rozmnożyli się, obszczekują i gryzą za nogawki. Taki z nich pożytek. Młode pieski wystawowe ładniej w urzędzie wyglądają, niż dwa woły robocze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.