Urząd Miejski – zmiany kadrowe

Stale rośnie ilość urzędników zatrudnionych w Urzędzie Miejskim w Mosinie. W kilku referatach ma miejsce ciągła wymiana kadr.  Obecnie trwa nabór na 2 stanowiska:

stanowiskoogłoszenietermin składania dokumenty
Stanowisko urzędnicze ds. zarządzania projektami i funduszami europejskimi
Urząd Miejski w Mosinie
 28.04  11.05 – Ogłoszenie nabor.pdf
– Klauzula inf. RODO
Kierownicze stanowisko urzędnicze:
Zastępca Kierownika Referatu Podatków i Opłat
 6.05  18.05 – Ogłoszenie nabor.pdf
– Klauzula inf. RODO
Rok 2012 a rok 2020

W 2012 r w Urzędzie Miejskim w Mosinie pracowało 77 osób.
Pod koniec kadencji 2014-2018 w Urzędzie Miejskim było zatrudnionych  88 osób – sprawdź tutaj.
We wrześniu 2019 r. urzędnicza armia rozrosła się do 110 osób.

Referat Inwestycji w 2012 liczył 9 osób. 
Od 2015 to 3 oddzielne referaty – łącznie 16 osób.
Inwestycji i Rozwoju Gminy – 7
Mienia Komunalnego – 7
Biuro Zamówień Publicznych – 2 osoby.

W Referacie Ochrony Środowiska – w 2012 r. pracowały tylko 2 osoby, obecnie to aż 9 osób!

Referat Finansowo-Budżetowy w 2012 – 12 osób. Obecnie to 2 referaty:
Księgowości – 6 osób
Podatków i Opłat –  10 osób + aktualny nabór na zastępcę kierownika.

W 2018 r. było w Urzędzie 13 kierowników i 3 zastępców.
Obecnie                  jest          16 kierowników i 6 zastępców.

Nic dziwnego, że rosną koszty wynagrodzeń i koszty wynajmu kolejnych pomieszczeń poza urzędem.

Z wzrostem ilości urzędników niestety nie idzie w parze wzrost jakości pracy Urzędu. 
Długo mogłabym wymieniać, co w tym urzędzie nie działa tak, jak trzeba, ale to materiał na inny artykuł.

       SEKRETARZ
JULIA OLEJNICZAK -KOWALSKANP
MARLENA ZALEŚNA-TYTYK – nabór czerwiec 2019, sierpień 2019NP
MONIKA KUJAWSKA – od 1 maja 2020 – awans wewnętrznyZ
 REFERAT ORGANIZACYJNY 
Aleksandra Tuliszka – kierownikE
Monika Kujawska kierownikZ
          Agnieszka FajferNP
          Justyna Rosić (Sekretariat)ZS
Halina Kałmucka (Sekretariat)
  Magdalena Nowak (CENTRALA)ZS
Monika Darul   – nabór grudzień 2019N
Magdalena Paluch 2019N
prac. obsługi: Tadeusz Waliszak, Iwona Jurczyk, Anita TuliszkaBZ
 KOORDYNATOR DS. OBSŁUGI MEDIÓW 
Joanna Nowaczyk
 URZĄD STANU CYWILNEGO 
          Marzena Obst – KierownikBZ
          Alicja Sroka – Z-ca KierownikaBZ
 REFERAT SPRAW OBYWATELSKICH  I DZIAŁ. GOSPODARCZEJ 
          Ewa Kula Kierownik,   Maria Górna,     Barbara LulkaE
          Małgorzata Pietrzak-Doruchkierownik – nabór IV 2015Z
          Małgorzata Stańczak – 2010BZ
Agata Turkiewicz – nabór czerwiec 2018N
Monika Kuciak   – nabór maj 2019N
 REFERAT PLANOWANIA PRZESTRZENNEGO I BUDOWNICTWA 
          S. Ambrożewicz M. SzeligaKierownik NP
Miłosz Sura – Kierownik – nabór – sierpień 2019N
Jan Dziurzyński (zastępca kierownika) nabór styczeń 2020N
          Anna Prądzyńska, Marcin Buśka, Arleta Kochanowicz,
Marcin Matysiak – nabór VI 2017 Renata Burda – nabór II 2019
Michał Dudziak – nabór czerwiec 2016
NP
          Justyna Piosik – Zawiślak – marzec 2017N
Sabina Kurek – nabór marzec 2020
          Hanna Bober/ Stanisaw Chrust – zastępstwoBZ
          Bartosz Demski
REFERAT GEODEZJI I NIERUCHOMOŚCI
        Aleksandra Czyryło – kierownik  Piotr Sternal – KierownikBZ
Beata Tomczak – Taisner
          Rozalia Skrzypczak 2012 – zast. – IV 2019 Szymon KędzioraNP
          Anna Sobkowiak E
Elżbieta Kaczmarek, Elżbieta JędrzejczakE
 REFERAT OŚWIATY, PROMOCJI, KULTURY i SPORTU 
          Anna Balcerek – Kałek – kierownik – nabór maj 2015BZ
          Marlena Chmielewska – Z-ca KierownikaNP
          Lidia BaraniakBZ
          Anna WojnowskaBZ
REFERAT PROMOCJI I KULTURY
Karolina Adamczyk-Pięta (kierownik)Z
Agata Lubowicka (zastępca kierownika)Z
Katarzyna Leszczyńska (zastępstwo Paulina Ludwiczak)  
Jakub Modrzyński    – nabór  listopad 2019N
GMINNE CENTRUM INFORMACJI
Beata TomczakBZ
 AUDYTOR WEWNĘTRZNY 
          Justyna KaczmarczykBZ
 BIURO OBSŁUGI PRAWNEJ 
          Zygmunt Kmiecik – Radca prawnyBZ
Elżbieta Napierała-Kęsy – nabór styczeń 2018N
 REFERAT ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM
PEŁNOMOCNIK DS. OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH 
          Krzysztof Kaczmarek – KierownikBZ
 BIURO OBSŁUGI INTERESANTA 
         Danuta Wojciechowska – KierownikBZ
          Hanna BarczBZ
 STRAŻ MIEJSKA 
           Andrzej WoźniakKomendantE
          Jarosław Dobicki – Komendant – nabór luty 2018N
          Grażyna CichockaBZ
          Włodzimierz GłuchyBZ
          Mikołaj Zyk – nabór lipiec 2018N
         Damian Pietruszewski – nabór maj 2018N
Jakub Skibiński – nabór czerwiec 2018N
Michał Salamon – nabór lipiec 2018N
Rafał Filipowicz – nabór maj 2018N
Julia Myślicka – 2013BZ
          Mirosław Przynoga,   Stefan Silski, Mariusz Szczukocki
Dariusz Żurawski
NP
 REFERAT FINASOWO-BUDŻETOWY  KSIĘGOWOŚCI
          Maria Borowiak – Skarbnik GminyE
Tatiana Cynka – Skarbnik Gminy – nabór styczeń 2020N
          Agnieszka Chełminiak – Z-ca SkarbnikaBZ
          Żaneta BiałaBZ
          Katarzyna MarcinkowskaBZ
          Mirosława WalasiakBZ
  Joanna Jerzyńska – maj 2018
Maria Borowiak – 2020
REFERAT PODATKÓW I OPŁAT
          Monika Smelkowska-Kaczmarek – kierownikBZ
          Iwona Dubert 2010BZ
          Honorata PrzybylskaBZ
          Renata PawlikowskaBZ
Joanna JareckaBZ
          Anna Sobkowiak , Zofia MichalakE
Magdalena BaturaBZ
          Ewelina WaligórskaBZ
          Agnieszka BuśkoBZ
Ewa Kowalewska – marzec 2018N
Marzanna Szymańska – marzec 2018N
 REFERAT OCHRONY ŚRODOWISKA, ROLNICTWA I LEŚNICTWA 
         B. Baraniak Dominika Grząślewicz – Gabler – Kierownik – 2012U
Radosław Łucka – (zastępca kierownika) nabór wrzesień 2019N
          Krystyna PanekBZ
          Katarzyna Ochocka-Kasprzyk BZ
Martyna Tonińska – listopad 2018BZ
          Anita Ćwiklińska – nabór luty 2016 od 2019 w Biurze RadyZ
          Natalia Rynkowska – czerwiec 2015BZ
Danuta Sobańska – czerwiec 2018
(zastęp. Monika Czaińskanabór III 2019
N
Izabela Baranowska   – nabór – czerwiec 2019N
          Michał Dudziak – nabór czerwiec 2016BZ
          Wojciech KubiakNP
 ZESPÓŁ INFORMATYKÓW
          Bartosz Dmochowski – Kierownik, administrator bezp. inf.BZ
Dominik Wiktorowski – nabór marzec 2018N
REFERAT INWESTYCJI I ROZWOJU GMINY
          Wojciech Górny – KierownikE
Joanna Pawlicka (kierownik)Z
Daniel Schoenradt – (zastępca kierownika) – marzec 2018N
Małgorzata Winiecka – nabór – maj 2019N
          Małgorzata PiotrowskaBZ
          Hanna WoźnikiewiczBZ
 Agnieszka Grabarczyk
Jakub Nowak – nabór marzec 2020N
        W. Maciejowski,  M. Ciesielski 2013 B. Taisner 2017NP
         Sylwia BartnikowskaZ
 BIURO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH 
          Magdalena RembalskaBZ
          Agnieszka KasprzykBZ
 REFERAT MIENIA KOMUNALNEGO 
          Joanna Pawlicka Kierownik nabór maj 2015Z
  Anna Pawlicka-Różańska Kierownik – nabór czerwiec 2016Z
          Agata Wencel – Socha (zastępca kierownika)BZ
          Katarzyna FrydrychowiczBZ
          Leszek NajderekE
Grzegorz Suszczyński – nabór grudzień 2018N
          Klaudia Maćkowiak – 2015 (zastępstwo Anna Pietruszyńska)UW
         Sylwia Bartnikowska – nabór marzec 2018Z
Bartosz Twers – nabór lipiec 2019N
 BIURO RADY MIEJSKIEJ 
          Piotr SokołowskiBZ
          Monika Kujawska nabór kwiecień 2015Z
Anita Ćwiklińska – nabór marzec 2019N
REFERAT ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI I FUNDUSZAMI EUR.
Katarzyna Lewandowska – Koordynator kierownikUW
          Agnieszka Gruszczyńska – nabór marzec 2015BZ
Katarzyna Suchocka – nabór kwiecień 2019BZ
Jakub Modrzyński    – nabór  listopad 2019Z
          Magdalena SalewiczNP
INSPEKTOR BHP
Anna Wilczek – nabór grudzień 2019NP
Izabela Baranowska – nabór luty 2020

52 myśli na temat “Urząd Miejski – zmiany kadrowe

  • 27/05/2020 o 23:03
    Permalink

    W związku z różnymi odpowiedziami na zapytania o stan zatrudnienia w urzędzie śpieszę poinformować, że na ostatnim posiedzeniu Komisji Budżetu i Finansów pani Skarbnik oświadczyła, że po dokładnym przeliczeniu okazało się, że w magistracie 31.12.2019 r. było 99,25 etatów (w tym Straż Miejska 9 etatów).
    W odpowiedzi na zapytanie radnego Jana Marciniaka z 28.11.2019 r. podano stan zatrudnienia na wrzesień 2019 r. 108,12 etatów (110 osób).

    Inne informacje kadrowe:

    Audytor Justyna Kaczmarczyk wygrała konkurs na Skarbnika Gminy Kleszczewo. http://bip.kleszczewo.pl/?a=8362&fbclid=IwAR3GnDOBGnSAbzskaHY_32CPGvqsaftLnPe622N2uwlt1C6nCiatSyUlCLI
    Został wyłoniony prezes spółki “Park Strzelnica”. To Włodzimierz Koralewski. Na konkurs wpłynęły 23 oferty. http://bip.mosina.pl/zasoby/files/praca/2020/uchwala_wybor_prezesa_spolki(1).pdf
    Na stanowisko Zastępcy Kierownika Referatu Podatków i Opłat wpłynęły 3 aplikacje. Wybrano p. Agnieszkę Nurzyńską-Cieślak http://bip.mosina.pl/zasoby/files/praca/2020/wynik_naboru_zca_kierownika_podatkow.pdf
    Na stanowisko ds. planowania przestrzennego i budownictwa zgłosiła się tylko p. Sabina Kurek, została zaakceptowana przez komisję. http://bip.mosina.pl/zasoby/files/praca/2020/wynik_naboru_pp2.pdf
    Na stanowisko ds. inwestycji gminnych wpłynęły 2 aplikacje. Wybrano Jakuba Nowaka pracownika Urzędu w Czempiniu, który po 2 tygodniach od wyboru zrezygnował.

    Odpowiedz
    • 28/05/2020 o 10:32
      Permalink

      Ta mani audytor co przygotowała raport o stanie gminy? Wydaje mi sie że pani Justyna jest członkiem zarządu w Zuku.Tak przy okazji w tym roku bedzie rapart o stanie gminy? Widze że jak audytor ucieka z UM to znaczy że jest tam gorzej niz myślałem

      Odpowiedz
    • 28/05/2020 o 11:56
      Permalink

      Pani audytor jednak sporo ogarniała i głównie sprawy nie należące do jej działki np.legislacja odpadowa.
      Kto zrobi to teraz? Zasiadała również w RN…
      Może nie chce firmować swoim nazwiskiem czegoś? Przypomnę, że pan burmistrz zapowiadał coś co pamiętają tylko najstarsi górale czyli audyt w Zuk, czy konkurs na prezesa spółki. Chyba covid stanął na przeszkodzie…

      Odpowiedz
      • 28/05/2020 o 16:22
        Permalink

        karp@ – pani Justyna to jeden z filarów Urzędu, Pewno musiała odejść bo utrudniałaby wcielanie w życie pomysłów Burmistrza. Straciła Mosina zyskało Kleszczewo. Z takim Burmistrzem to Mosina pójdzie z torbami.

        Odpowiedz
        • 28/05/2020 o 17:14
          Permalink

          Ciekawe ile urząd ma filarów i czy budowla pozostanie stabilna. Może teraz filarowanie przejmie pan Jakub?

          Odpowiedz
    • 16/05/2020 o 14:55
      Permalink

      Po co tak daleko szukać? Obecny przezes Orlenu chyba jest szybszym i lepszym przykładem.

      Odpowiedz
  • 14/05/2020 o 23:39
    Permalink

    To nie w porządku ze usuwa sie komenarze. @Velma Dinkley nerwy poniosly z tym du*****zem i komentarz usuniety?

    Odpowiedz
    • 16/05/2020 o 14:28
      Permalink

      @Janina pieprzy.. A co jest w porządku? podaj od siebie, nie definicje porządku wyciągniętą z chmury

      Odpowiedz
      • 16/05/2020 o 14:58
        Permalink

        Jakiej chmury? O co Pani chodzi? Po prostu wcześniej był komentarz, ale zniknął. Był dość ciekawy, ale daleko idący więc interesuje mnie czemu już go nie ma. Tyle w temacie.

        Odpowiedz
  • 14/05/2020 o 23:34
    Permalink

    Gwoli ścisłości – w czasie ostatniej sesji radni nie zgodzili się na zwiększenie środków na wynagrodzenia – nie ujęto w budżecie nagród jubileuszowych i odprawy emerytalnej. Padł wniosek (złożył go radny Jan Marciniak) aby burmistrz wygospodarował pieniądze na ten cel np. z funduszu nagród. Wniosek poparło 18 radnych: http://mosina.esesja.pl/glosowanie/333226/e7143c77a6ea4a2
    Jeżeli burmistrz nie będzie zatrudniał nowych urzędników, to pieniędzy starczy również na nagrody.
    Może będzie ich trochę mniej, ale na pewno będą. W ubiegłym roku na nagrody przeznaczono 502 700 zł.

    Odpowiedz
  • 14/05/2020 o 15:55
    Permalink

    Proponuje, w pierwszej kolejności, podziękować za współpracę osobom, które wiecznie chodzą na zwolnienia, bo mają państwowy etat i maja prace w głębokim poważaniu.Niestety, biorąc pod uwagę polskie prawo pracy, nie jest to łatwe, a jeszcze jak zwolnią za nicnierobienie, to za chwilę “redaktor” gazety, co to jest równie wiarygodna jak podobny z nazwy, ogólnopolski dziennik, będzie zaraz straszył sądem, bo jak można uczciwych pracowników zwalniać…

    Odpowiedz
  • 14/05/2020 o 15:19
    Permalink

    A czy przy podawaniu danych dotyczących ilości zatrudnionych osób, mogłaby Pani podać również ilość mieszkańców? Zakładam, że od 2012 roku znacząco wzrosła ich liczba.
    Dodatkowo podać ilość inwestycji i nałożone w tym czasie obowiązki na gminę.
    Bo jak wiadomo, w ciągu tych 8 lat weszło parę (naście, czy set) ustaw, kilka zmian w organizacji pracy samorządów lokalnych nałożonych odgórnie (szczególnie scedowanie odpowiedzialności niżej)
    Myślę, że z Pani doświadczeniem w Radzie , jak i w szeroko pojętym dziennikarstwie, uzyskanie takich danych nie będzie problemem, a rzetelność przekazywanych informacji nie powinna dla Pani stanowić problemu.
    No chyba, że mimo lat spędzonych w Radzie, nie wie Pani jak to się zmieniało na przestrzeni lat, ale w to szczerze wątpię.

    Odpowiedz
    • 14/05/2020 o 21:20
      Permalink

      Można by też uzasadniać w ten sposób, że jeśli w jakimś urzędzie stale rośnie zużycie kawy, to w ślad za tym muszą iść nowe nabory. Tyle że w wielu podobnej wielkości gminach, nie ma referatów zajmujących się ochroną środowiska, a zajmuje się tą działką jedna osoba zatrudniona w innym dziale np. w planowaniu. Gdyby to skutkowało jakością dbałości o środowisko to ok, ale jeśli skutkuje to sadzeniem drzew w siatkach i wydawaniem wyłącznie pozytywnych decyzji , zawsze z odsunięciem społeczeństwa od postępowań i upartym niezauważaniu niewypełniania warunków decyzji, to to mija się z celem. Jeśli burmistrz lekceważy nawet opinie RDOŚ, to znaczy że bliższe mu są własne opinie.
      Nic by się nie stało jeśli na dole urzędu stanie automat do wydawania decyzji środowiskowych, inwestor wrzuci monetę,a wyjmie decyzję. Efekt będzie ten sam, ale za mniejsze pieniądze.
      Czy ktoś zagwarantuje, że jeśli zostanie przyjętych następnych 7 osób do referatu mienia komunalnego, to powstanie publicznie dostępny rejestr mienia?

      Odpowiedz
    • 14/05/2020 o 21:41
      Permalink

      @Ja – domyślam się jest Pan/Pani urzędnikiem UM. Podobnie jak radny urzędnik też powinien znać te dane, jeżeli się do nich odnosi. Pisze Pan/Pani, że liczba mieszkańców znacząco wzrosła.
      Moim zdaniem wzrost o 4 tys. przy gminie tej wielkości, co Mosina nie powinien wpływać aż tak bardzo na wzrost zatrudnienia.

      na terenie gminy mieszkało:
      w 2012 r. 28 135 osób,
      w 2014 roku 29 907
      na koniec 2018 r. 32 125
      24.04.2020 r. 32 513 zameldowanych mieszkańców.

      Największy przyrost zatrudnienia przypada na 2019 rok. Trudno to wytłumaczyć, że obsługa kilkuset nowych mieszkańców wymagała 20 nowych urzędników.
      Drugi argument: zmiana ustaw
      Wielu zawodów to dotyka, człowiek uczy się przez całe życie. Proszę pomyśleć chociażby o prawnikach.
      Trzeci argument: przybywa obowiązków,
      Owszem, dlatego nikt twierdzi, że urzędników nie może być więcej niż kiedyś. Problem jest w ilości nowo zatrudnionych.

      Odpowiedz
      • 15/05/2020 o 17:41
        Permalink

        Premie się należą za szczególne osiągnięcia. W obecnych warunkach może na nią liczyć urzędnik, który prześle burmistrzowi z domu zdjęcie najwyższej wieży z klocków.

        Odpowiedz
      • 18/05/2020 o 20:18
        Permalink

        Pani Małgorzato, jestem przede wszystkim osobą, która czyta Pani artykuły i mieszka w tej gminie. Nie, nie pracuje w urzędzie, ale rozumiem, że to nie dyskryminuje mnie w braniu udziału w dyskusji. Nie umieściła Pani tych danych w swoim zestawieniu, stąd zapytanie.
        Robiąc miarodajne zestawienie, powinno się również ująć ilość osób zatrudnionych, ale w tym momencie wyłączonych z pracy (np. urlopy macierzyńskie). Kolejną, ważną informacją jest wiek zatrudnionych osób, a dokładniej ilość osób w wieku przedemerytalnym. Bo jak wiadomo ciągłość pracy musi być zachowana, a obowiązki należycie przekazane. Same liczby nie oddają sytuacji.
        Co drugiego argumentu: źle mnie Pani zrozumiała. W przypadku prawników, owszem, wiedzę muszą poszerzać na bieżąco, ale nie przyjmą więcej spraw czy klientów, niż pozwalają roboczogodziny. Chodzi mi np. o ustawę RODO, która generuje dodatkową papierkową robotę, przez co generowane są dodatkowe roboczogodziny, które trzeba pokryć etatem.
        Co do trzeciego argumentu: „nikt twierdzi, że urzędników nie może być więcej niż kiedyś. Problem jest w ilości nowo zatrudnionych” – przepraszam, ale te zdania się nawzajem wykluczają. Skoro uważa Pani, że może być więcej urzędników, ale nie nowo zatrudnionych??
        Dla mnie jest to krytyka dla samej krytyki, nie pokryta solidną analizą danych.

        Odpowiedz
          • 19/05/2020 o 13:27
            Permalink

            Materiał wskazany przez Panią Przewodniczącą w linku jest w pełni wystarczający i w omawianym zakresie (wydatki, a dochody bieżące), powinien być potraktowany przez burmistrza i jego zastępców jako instruktażowy. Z punktu widzenia zarządzania budżetem gminy sprawa jest oczywista i nie wymaga karkołomnych wyjaśnień.

          • 20/05/2020 o 15:24
            Permalink

            Materiał przesłuchany i nie bardzo widzę powiązanie z tematem rozmowy.
            Bo w Pani artykule poruszana jest kwestia zatrudnienia w urzędzie, a materiał mówi o zarządzaniu w dobie kryzysu. O tym, że wpływy do kasy gminy są mniejsze wszyscy wiemy, bo nie tylko w tej kasie mniej pieniędzy w czasie pandemii. Ale gmina na pewno będzie miała mniejsze koszty z tytułu wypłat pracowniczych – jak większość pracodawców – z racji korzystania przez pracowników z zasiłków opiekuńczych na dzieci.
            Natomiast co do Wągrowca…. trawa u sąsiada zawsze bardziej zielona.
            Bo skoro Pani wzoruje się na Wągrowcu, to to, co mi się rzuciło w oczy, to fakt, że podwyżka za śmieci została wprowadzona z początkiem marca – tak to właśnie i u nas powinno wyglądać, a niestety nie wyglądało, bo radni byli przeciw…. w zasadzie nie wiem czego, po prostu przeciw… i sprawa, która powinna być w lutym załatwiona – przeciągnęła się do prawie końca marca..
            Podwyżka była podyktowana odgórnie i niestety trzeba było to wprowadzić. Jednakże u nas rada jest przeciw, żeby być przeciw, bez konkretnego argumentu. Bo jak widać na przykładzie przez Panią podanym – w Wągrowcu podwyżka weszła szybciej i nawet w wyższej kwocie niż u nas. Odnoszę się do tego, ponieważ działalność gminy, to nie tylko działalność Burmistrza, ale i Rady Gminy. Burmistrz został wybrany w demokratycznych wyborach, tak jak rada. Szkoda tylko że Rada nie współpracuje z Burmistrzem i sprawy, które – tak naprawdę są tylko formalnością – na naszym podwórku są politycznie rozdmuchiwane, zabierając czas na Sesji na kolejne tematy i potem wszystko się tak przeciąga. I to nie ze względu na działalność Burmistrza, czy pracę urzędników, a opieszałość w dojściu do porozumienia wśród Radnych. Bo oni będą przeciw…. i nie ważne argumenty, czy interes mieszkańców czy gminy… najważniejsze być na nie…

          • 20/05/2020 o 18:29
            Permalink

            @Ja. Nie wszyscy pracownicy korzystają z zasiłków opiekuńczych na dzieci. Dlaczego w instytucjach należących do gminy pracownicy mieli/mają płacone jak za cały etat a w pracy są kilka godzin!? Co do podwyżki za odpady zbierane od mieszkańców gminy osobiście uważam, że obecny Burmistrz a w poprzedniej kadencji zastępca Jerzego Rysia razem z byłym prezesem ZUKu i PUKu Andrzejem Strażyńskim (który zwiał z Mosiny z nie jasnych przyczyn zostawiając po sobie bałagan na takim poziomie, że nawet z niewiadomych przyczyn Burmistrz nie ogłosił konkursu na nowego prezesa tych wymienionych spółek nie wspominając o AUDYCIE) Doprowadzili do wyjścia z Selektu oszukując radnych jakie będą koszty gospodarki odpadami, już nie wspominając o małym fakcie, że będzie musiała powstać nowa spółka aby mogła wykonywać usługi wyłącznie dla gminy o nazwie PUK. Ta spółka nie posiada własnego taboru a cześć pracowników została przymusowo przeniesiona, to tyle w tym temacie. Co do działalności radnych i obecnego Burmistrza to burmistrz liczy się co najwyżej z samym sobą! Dla mnie z niewiadomych przyczyn albo jest na czyjś usługach i ma tak robić żeby kogoś zadowolić bo mam wątpliwości że jest samo myślący i prędzej kogut mi z czupryny wyleci niż uwierzę w argumenty. @Ja więc proponuje lepiej materiał przesłuchiwać!

    • 14/05/2020 o 21:48
      Permalink

      Też jestem ciekawa jak takie zestawienie się prezentuje… ale raczej się nie doczekamy. Bo jeszcze by się okazało że cała teza postawiona przez Pania Przewodniczącą byłaby nie na rękę. Od jakiegoś czasu obserwuję to nasze lokalne podwórko i takiej hucpy to w innych gminach nie znajdziemy. Najłatwiej tylko krytykować, ale rozwiązań własnych już brak. Żyjemy jednak w czasie demokracji i to obywatele decydują, kto rządzi przez kolejne lata. Ta wieczna opozycja krzyczy i krzyczy a sama jakoś nie potrafi przekonać do własnego programu. Nie portafi a może nie chce bo trzeba wtedy brać na barki odpowiedzialność za decyzje… Oczywiście, że zawsze można lepiej, więcej, bardziej w stronę obywatela. I o to trzeba walczyć! Ale robienie za przeproszeniem g***na z burmistrza, wyciąganie z kapelusza smiesznych zarzutów jest po prostu skandalem. Jeszcze kilka lat wstecz burmistrz chociaż trochę był szanowany. Choćby za mandat demokratyczny jaki otrzymał. Teraz robi się szopkę i wytyka błędy nie proponując rozwiązań. To jest po prostu nie do pomyślenia. Krytyka jak najbardziej, ale argument za argument. I proszę o powagę podczas prowadzenia obrad rady miejskiej. Tych ciągłych docinek i bezsensownych komentarzy na prawdę nie da się słuchać.

      Odpowiedz
      • 14/05/2020 o 22:00
        Permalink

        Pani Janino, jednak się Pani doczekała zestawienia. Proszę się tak nie denerwować. Ma Pani prawo do własnego zdania. Ja również takie prawo posiadam. Ponieważ komentarz dotyczy zmian kadrowych, moja propozycja rozwiązania tej sytuacji, to więcej rozwagi przy zatrudnianiu kolejnych osób, bo czekają nas trudne czasy. Burmistrz poinformował radnych w poniedziałek, że wpływy z PIT w kwietniu zmniejszyły się o 1,7 mln zł.

        Odpowiedz
        • 14/05/2020 o 22:18
          Permalink

          To może radni też pomyslą w ramach solidarności o obniżce diet…

          Odpowiedz
          • 14/05/2020 o 22:33
            Permalink

            Janina@- jak często powtarza radny Wiązek , radni ciężko pracują.Za ciężką pracę należy się sprawiedliwa zapłata.

          • 14/05/2020 o 22:43
            Permalink

            Zgadzam sie, zacznijmy od Mielocha i wszystkich urzedników.Żadnych nagród za leserstwo. Burmistrzowi tniemy 2000tyś miesięcznie,kierownikom po 800 zł, a zwykłym urzednikom po 500 zł. Czas start Janina!!! Mamy kryzys nazywa się covid 19 i ludzie tracą prace a co sie dzieje w uurzędzi? Luz bluz i nagrody i pełne wynagrodzenie a interesant widzi strażnika miejskiegi z pałką i łaske urzędników!

          • 14/05/2020 o 23:12
            Permalink

            @Velma Dinkley nie dziwi mnie poziom tej wypowiedzi. Może troche więcej szacunku do innych? Zdaje się że fundusz na nagrody dla urzędników został zdjęty decyzją radnych, ktorzy swoje zadki chronia bardzo mocno i stado piesków od razu rzuca sie im na ratunek jak ktos choć sie cichutko w tym temacie odezwie. Poziom depresji na Żuławach to dla was szczyt nie do zdobycia.

          • 14/05/2020 o 23:19
            Permalink

            Ustawy te same, obowiązki te same, a w niektórych urzędach, pracuje tylko połowa.
            Choroby się szerzą, opieka itd.itp. Covid trochę zweryfikował przydatność urzędników, ale administracja nie ma tendencji do odchudzania, a raczej do rozmnażania poprzez pączkowanie. W zakładach jeśli nie zwalniają, to wykorzystują sytuację i zmuszają np. do pracy po godzinach za friko. W urzędach o zwolnieniach nie ma mowy i co najwyżej mogą powstać dodatkowe referaty do spraw covida.
            Jedyna dolegliwość, że już nie można sobie podróżować z burmistrzem, ale to i tak był tylko bonus dla nielicznych.

          • 14/05/2020 o 23:35
            Permalink

            @Velma Dinkley po co tak się irytować? Prezentujące ciagle ten sam niezmienny argument. Choćby najpiekniejszy kwiat zakwitł w ogrodzie to go społeczeństwu zohydzicie tylko dlatego, że to nie wasz ogrod. I tak jest ze wszystkim.

        • 14/05/2020 o 22:41
          Permalink

          @Cenzor ale czasy idą trudne. Każdy coś daje od siebie by było lepiej. Solidarność powinna być z każdej strony.

          Odpowiedz
      • 14/05/2020 o 22:15
        Permalink

        @Ja zrobiła się @Janina? Bardzo prosze wyładować sie! Poczytam , gdyż narazie czytam stek bzdur od Janiny.

        Odpowiedz
    • 14/05/2020 o 21:57
      Permalink

      A ja do Ja!Powiem tak. Wygoogluj ilość mieszkańców, poczytaj bip itd. itp. Bedziesz wiedzieć wszystko włącznie z wyliczeniami! Pozdrawiam.

      Odpowiedz
      • 18/05/2020 o 21:23
        Permalink

        To po co w takim razie pisanie artykułu, skoro informacje trzeba googlować??

        Odpowiedz
  • 12/05/2020 o 22:02
    Permalink

    Kiedy przewidziana jest defilada Przemysława Mielocha burmistrza Gminy Mosina z podległym mu Urzędem na prospekcie-ulicy Jana Brzechwy w Mosinie ?

    Odpowiedz
  • 11/05/2020 o 10:12
    Permalink

    Pękła dopiero setka. Można się obawiać czy rejestry umów i nieruchomości gminnych będą dostępne dopiero kiedy liczba urzędników przekroczy 200 osób. Wówczas do ich pilnowania potrzebni będą dwaj strażnicy, 2 pałki i 2 paralizatory.

    Odpowiedz
    • 11/05/2020 o 12:22
      Permalink

      Jak będę chciał złożyć wniosek w jakiejś tam sprawie, to kierownik jakiegoś tam referatu przyjmie mnie osobiście?

      Odpowiedz
      • 12/05/2020 o 10:22
        Permalink

        Przyjrzyj się dobrze pałce i zastanów się czy na pewno chcesz złożyć wniosek.

        Odpowiedz
  • 10/05/2020 o 23:19
    Permalink

    Nabór jest już ogłoszony na miejsce osób jeszcze zatrudnionych.

    Odpowiedz
    • 11/05/2020 o 09:21
      Permalink

      Szkoda, że kamerze pana Kasprowicza nie udało się dotrzeć na salony. Ilu urzędników faktycznie siedzi w twierdzy?
      Czy ci z filmu to obecnie cała obsada?
      Kamera pana Jakuba obejmuje jedynie gabinet burmistrza. Zawęził specjalizację.

      Odpowiedz
  • 09/05/2020 o 22:43
    Permalink

    Ankiet satysfakcji klienta w urzędzie się nie robiło przez ostatnich 10 lat. Urzędników pewno też nikt o zdanie nie pyta. Składałam kiedyś wniosek w tej sprawie, ale kto by się przejmował takimi głupotami, kiedy każdy z siebie zadowolony, to pytać innych nie musi. Zaskoczyło mnie, że w Swarzędzu w porządku obrad ostatniej sesji znalazły się dwa intrygujące punkty. Burmistrz przedstawił Radzie raporty:
    Raport Końcowy w sprawie koordynowania zarządzania ryzykiem w Urzędzie Miasta i Gminy Swarzędz oraz jednostkach organizacyjnych w 2019 r. http://swarzedz.esesja.pl.esesja.pl/zalaczniki/83407/raport-koncowy-kz_756784.pdf
    Raport z przeprowadzonej samooceny kontroli zarządczej w Urzędzie Miasta i Gminy w Swarzędzu oraz w jednostkach organizacyjnych Gminy Swarzędz. http://swarzedz.esesja.pl.esesja.pl/zalaczniki/83407/raport-kz_756785.pdf

    Odpowiedz
    • 09/05/2020 o 23:12
      Permalink

      kontrola zarządcza, zarządzanie ryzykiem i audyt wewnętrzny to w Mosinie pojęcia nieznane.
      Gmina pod obecnym kierownictwem depcze w miejscu a nawet się cofa.Nie jestem zaskoczony postawą Burmistrza bo tak się zapowiadał. Wystarczyło, że obiecał rozmach a lud wziął to w ciemno. W tej chwili interesuje mnie tylko jaki kandydat wyskoczy w najbliższych wyborach. Rada Miejska jest bez wyrazu. Nie wiem kto jest w opozycji, a kto z Burmistrzem.Radni z tego samego komitetu wyborczego nie popierają wniosków oszczędnościowych swojego kolegi. Każdy chce podkreślić swoja niezależność a mnie interesują efekty.Brak zespołowości w działaniu nie wróży niczego dobrego.

      Odpowiedz
      • 09/05/2020 o 23:49
        Permalink

        Pewna zespołowość w głosowaniach jednak występuje. W Luboniu jeszcze większa i to jest dla was pocieszenie, a dla mnie utrapienie.Ja w sumie też się pogubiłem, kto jest u was w opozycji. Domniemuję jedynie, że jeśli dany Waldemar, zwany radnym krytykuje działania burmistrza , to za chwilę zagłosuje za przedłożonym przez niego projektem. Im projekt głupszy, tym zyski z głosowania większe.
        W Luboniu jedna radna z opozycji stwierdziła, że 26 zł od łebka za odpady to mało, bo to poniżej 1 zł dziennie.
        Zaproponowała pozytywne przegłosowanie projektu, który zakładał możliwość niesegregowania odpadów.Okazało się że dzięki połączonym siłom głupków płacimy 28 zł.
        Bajkopisarz zastępca nawinął makaron na uszy radnych i to badziewie przegłosowano. Kiedy RIO uwaliło bzdury stwierdził, że to wina RIO i młode pelikany znowu dokonały połyku.

        Odpowiedz
        • 09/05/2020 o 23:52
          Permalink

          W każdym razie dziękuję Mosinie za cenny dar w postaci zastępcy, który u was kiedyś pracował, ale mi się znudził i chciałbym prezent zwrócić nieodpłatnie.

          Odpowiedz
        • 10/05/2020 o 08:34
          Permalink

          Pochlipując poranna kawę rzuciłem okiem na ostatnią nowelizację statutu Gminy Mosina. Uzasadnienie jest lakoniczne i nic z niego na temat konkretnych zmian wyczytać nie mogę. Student na zajęciach z legislacji za taka prace dostałby dwóję.
          Sołtys mógł dotychczas zabierać głos na sesji i np. mówić o tym co niepokojącego zauważył jadąc na sesję, np. w Sasinowie. Po zmianie statutu może tylko mówić o tym co niepokoi mieszkańców Wiórka. W niektórych dyskutowanych na sesji sprawach radni będą mogli dyskutować bez ograniczeń czasowych. Zwięzłe i rzeczowe przekazanie swoich myśli to umiejętność. W wypowiedziach wielu radnych jest nadmiar zbędnych słów, że aż uszy bolą. To co rzeczowe jest na marginesie.Czyżby mosiński parlament chciał iść drogą Władysława Gomułki lub Fidela Castro ? Podkomisje – śmiechu warte. Radni mają kłopoty z dyskusją nad ogółem a co dopiero nad szczegółem. Podkomisja ds. zbadania skarpy w Czapurach – proponuję na jej przewodniczącego radnego sołtysa Waldemara.Szybkość postępowania to jedna z ważnych cech postępowania kontrolnego.Standardem jest 7 – dniowy termin na wniesienie zastrzeżeń do protokołu z kontroli. Wydłużenie tego terminu na 30 dni jest kompletnie niezrozumiałe i prowadzi do spowolnienia procesu kontroli !
          O tym komu się wręcza protokół z kontroli nie będę pisał.

          Odpowiedz
          • 10/05/2020 o 09:34
            Permalink

            W sprawie skarpy w Czapurach zgadzam się w pełni. Sołtys Waldemar ma w tej sprawie dużą wiedzę.
            Gdyby nie piloci w postaci sołtysa i urzędnika Ambrożego, pan Pyza nie wzbiłby się tam w powietrze.

  • 09/05/2020 o 22:14
    Permalink

    Cieszę, że Cenzor żyje mimo, że z PRL. Z tą sprawiedliwością, to trochę pojechałeś po bandzie.
    Czy ma być tak jak na mosińskim targowisku, gdzie kowal zawinił a Cygana powiesili?
    Następnie przyszedł z pomocą Covid-19 w celu zamknięcia, żeby mógł być sukces w postaci otwarcia?
    To była jedyna logiczna treść w tej sprawie. Żeby otworzyć, trzeba zamknąć.
    Podobny sukces osiągnął dzięki Covidowi były Zuk/Puk Mosina, który nie mógł obniżyć taryf za wodę zgodnie z zapowiedziami i zreformować gospodarki odpadami, to zamknął cmentarz i ma sukces w postaci otwarcia?
    Ostatecznie i tak się spotkamy na polach cmentarnych, ale ci którzy znają starostę w to nie wierzą.

    Odpowiedz
    • 09/05/2020 o 22:20
      Permalink

      karp@ – „I odejdą ci na kaźń wieczną, sprawiedliwi zaś do życia wiecznego.” (Ew. Mateusza 25,46).

      Odpowiedz
      • 09/05/2020 o 23:03
        Permalink

        Po starej znajomości przepuść przez Cenzurę moją odpowiedź na list do Premiera, bo Mateusz zajęty:
        Przemyśle Mosiński I, jestem tobą rozczarowan. Ty powinieneś byś ukontentowan uściskiem ręki głowy państwa.
        Jeśli natenczas , to ci nie wystarcza , to żegnaj.
        Twój Mateusz

        Odpowiedz
  • 09/05/2020 o 22:09
    Permalink

    Cenzurze nie masz aktualnych informacji. Burmistrz od kiedy osiągnął swój cel i wygodnie rozsiadł się w fotelu nie jest już lektorem. To było zajęcie dobre w czasie dochodzenia do fotela.

    Odpowiedz
    • 09/05/2020 o 22:13
      Permalink

      szkoda gadać@ – poczekaj a odezwą się tacy co go ostatnio w kościele słyszeli.

      Odpowiedz
  • 09/05/2020 o 21:55
    Permalink

    W szanujących się firmach odchodzący są proszeni o wypełnienie ankiet w których wypowiadają się o przyczynie odejścia. Myślę ,że w przypadku Urzędu Miejskiego w Mosinie byłaby to bardzo ciekawa lektura. Pani Przewodnicząca pisze o tym co było ale mosińskie wróble ćwierkają o dalszych odejściach i to niezwykle kompetentnych pracowników. Może Burmistrz między I a II czytaniem coś na ten temat powie z ambonki. Tak na marginesie. Sprawa wiary jest sprawą osobistą i każdy powinien ją uszanować. Niestety w przypadku niektórych funkcji i urzędów należy zachować umiar i nie demonstrować swojej wiary. Pismo święte można czytać w domu, a jego czytanie w kościele zostawić młodym lektorom.Więcej pokory i skromności, a przede wszystkim sprawiedliwości.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.