Z odpowiedzi na zapytania radnych

Radny Łukasz Kasprowicz pytał o śmieciarki w ZUK i PUK oraz o koszty ich remontów i napraw ( 2016 – 125 654 zł, 2017 r. 198 235 zł) więcej TUTAJ

śmieciarki z żółtą kropką PUK wynajmował od ZUK. Koszt/zysk z wynajmu w 2017 r. to 81 000 zł



Radny Dominik Michalak pytał o koszty obsługi komunikacji gminnej

koszty obsługi wszystkich linii autobusowych wewnątrzgminnych wraz z podaniem wozokilometrów w 2017 r.

Poniżej koszty i wpływy z biletów w I półroczu 2017 r.


O podjęcie interwencji w sprawie panujących ciemności na Osiedlu Leśnym w Czapurach apelował radny Marian Jabłoński. Uzyskał taką odpowiedź.


Od sierpnia 2017 r. działa Sklepik Eleganta. Mieści się w Gminnym Centrum Informacji w Mosinie, ul. Dworcowa 3, I piętro pokój nr 16.  Nr telefonu 61 8 192 746. Otwarty jest codziennie w godzinach od 7.30 – 15.30.
Jak wynika z informacji  z 6. lutego 2018 r. największym zainteresowaniem cieszą się magnesy, kubki z nadrukiem, koszulki, torby i mapy.


Burmistrz rozważy mój wniosek uruchomienia portalu internetowego dla sołectw Gminy Mosina na wzór istniejącego w gminie Kórnik.

W gminie Kórnik od kilku miesięcy funkcjonuje podstrona SOŁECTWA GMINY KÓRNIK.

Daje możliwość urzędnikom umieszczania ogłoszeń adresowanych do mieszkańców poszczególnych sołectw oraz jest gotowym narzędziem do wykorzystania przez sołtysa do informowania mieszkańców.

 


Radna Wiesława Mania apelowała o uporządkowanie terenu przy Sali Ślubów.
Z odpowiedzi na jej wniosek wynika, że teren ten nie należy już do Gminy, tylko do PKP. Więcej TUTAJ  


Więcej interpelacji TUTAJ

7 Komentarze

  1. SZOK!
    Czy ktoś zwrócił uwagę jak wiekowy tabor kupują dla linii gminnych?
    Polecam zapoznać się z załącznikiem.
    Ponoć transport publiczny ma być proekologiczny a tu złom.
    Jak można w 2014 roku kupować pojazd wyprodukowany w w 1994 roku!
    Nie dowierzam!
    Co stoi u genezy problemu – brak jakiejkolwiek wizji transportu na terenie gminy. Po co gminie czy jej spółce tabor. Powinna być tylko organizatorem/zleceniodawcą, a to operator powinien martwić się o tabor by wykonywać usługi na zakupionym przez gminę poziomie.
    A tak się krytykuje przysłowiowego Kowalskiego ze jeździ złomem…..

    • Nie jestem mechanikiem pojazdowym i nie zamierzam bronić ZUK, bo to posożyt, a nie firma komunalna, ale nie czepiałbym się tak rocznika produkcji autobusów. Jest takie powiedzenie jak dbasz tak masz. Stare auto nie znaczy złe. Pamiętacie Państwo takie autobusy Ikarus? Ile lat służyły Polsce? Niestety dzisiejsza motoryzacja jest coraz bardziej jednorazowa, tak jak sprzęt AGD, sprzęt elektroniczny itp. W świecie motoryzacji występuje podobny trend, podsycany pseudo ekologią. Stare to smrodzi i psuje się… tak, szkoda, że tak często na poboczach dróg można spotkać na światłach awaryjnych nowiuśkie auta. Nie jechałem jeszcze żadnym z pojazdów ZUK, wiec może się mylę, ale nie skreślałbym ich tylko dlatego, że rocznikowo są stare. Bardziej nurtuje mnie wysoki koszt napraw śmieciarek… ja tu czuję kreatywną księgowość. Śmieciarka psuje się na papierze, na papierze ją naprawia wewnętrzny serwis ZUK/ PUK i więcej wyciągamy od krowy dojnej gminy Mosina.

      • Ikarusy no cóż masz świadomość że przy takich mrozikach jak ostatnio te -6 w nocy na swojej bazie silnika by nie wyłączały ?:-) A komfort podróżowania zimą Ikarusem a współczesnym np Solarisem inny świat (latem też).Oczywiście generalnie świat produkuję produkty coraz mniej trwałe. Ale czy znasz firmy gdzie eksploatowane by były 20 letnie pojazdy tym bardziej firmy transportowe nawet pobliski transbubel zrobił krok do przodu i jelczy nie uświadczysz ?
        Dziś firma nie kupuje lecz leasinguje pojazdy.
        I tak jak widzę 20 letnie auta prywatne w dobrym stanie tak nie wyobrażam sobie takiej sytuacji w mojej firmie gdzie służbówki robią 30-40 tysięcy – 80o tysiaków przy licznym gronie użytkowników zarżnęłoby nawet poczciwe japońce… Tu te busy jezdziły np w PKS wiec też swoje przejechały .Jak dla mnie zakup tak leciwych pojazdów to marnotrawstwo środków publicznych….

    • Zupełnie nie rozumiem dlaczego Mosina nie stara się o nowe autobusy. Luboń będzie miał wkrótce 3 nowe hybrydowe autobusy http://e-lubon.pl/news/2018-01-19/lubon-kupuje-trzy-nowe-autobusy-hybrydowe-13778
      Cztery nowoczesne, hybrydowe autobusy miejskie zaprezentowano 8 stycznia na swarzędzkim rynku. Pojazdy zostały zakupione w ramach projektu Rozwój niskoemisyjnej mobilności miejskiej na terenie gminy Swarzędz. http://telewizjastk.pl/wiadomosci/czytaj/4-nowe-hybrydowe-swarzedzkie-autobusy
      Swój tabor odnawia Suchy las http://sucholeski.eu/nr-69-pazdziernik-2017/nowe-autobusy-to-jeszcze-nie-koniec/. Także Pobiedziska pozyskały 3 hybrydowe autobusy.
      Również do Komornik trafiły pół roku temu 3 nowe Solarisy Urbino http://www.komorniki.pl/asp/pl_start.asp?typ=13&sub=0&subsub=0&menu=1&artykul=1833&akcja=artykul&ark=1.

  2. W Luboniu w roku 2018 ceny za odbiór odpadów nie ulegną zmianie.
    Śmieciarki też mocno używane, ale wolę lubońskie, bo mają dowcipne napisy np.
    coś w rodzaju “wszystko połknę”. Nie przyjmujemy natomiast prezesów z politycznego odzysku. Proszę o nieprzeprowadzanie się, ze względu na niższe opłaty za śmieci, bo jesteśmy biedniejsi i mamy gęsto.
    Burmistrz Machalska chyba wysłuchała głosu ludu,który nie zakceptuje wyższych opłat jeśli ordnung z Helmutem Ripokiem nie będzie zrobiony. 🙂

  3. Nie wiedziałem że w Mosinie muzeum śmieciarek za publiczne pieniążki tworzymy.

    Ale mam pytanie czy 200 tyś to koszt tylko zakupionych części, czy również roboczo godzin pracowników warsztatu oraz koszty jego utrzymania (energia, ogrzewanie, narzędzia itd.)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.