Publicznie dostępny rejestr umów w Mosinie
To dla mnie ważny dzień. Jestem pozytywnie zaskoczona.
Kropla drąży skałę.
Od kiedy zostałam radną nie było dla mnie chyba ważniejszej rzeczy jak ta i żadna inna sprawa tak mnie ostatnio nie zdołowała jak postawa burmistrz/urzędu w tej sprawie.
Dziś został udostępniony rejestr umów 2020 oraz rejestr zobowiązań od 1.09.2018 do 31.12.2019 r. (ach, te zabawy językiem polskim 😉 )
Co mnie dodatkowo cieszy, rejestr zobowiązań, o który w pełnym zakresie występowałam w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej czterokrotnie – 19 lipca, 8 października, 4 listopada 2019 r. i 9 stycznia 2020 r. wydaje się być udostępniony w pełnym zakresie.
Początkowo Burmistrz udostępnił mi połowę umów, bez wartości umów i zamazał nazwiska osób fizycznych.
Potem pojawiły się nazwiska oraz wartość umów, ale brakowało 25% pozycji.
Przebyliśmy długą drogę. Dlaczego wszystko musi tak długo trwać?
Pierwszy wniosek w sprawie udostępnienia wszystkim Rejestru umów złożyłam na ręce Burmistrz Zofii Springer w czerwcu 2014 roku.
Ten wniosek nie doczekał się nawet odpowiedzi.
Tam nieracjonalne zdanie zaprezentowała p.Skarbnik-ile bierze ZUK, nam nic do tego.
Podobnie burmistrz twierdził, że to należy rozpatrywać oddzielnie, bez znajomości kwot jakie pobiera spółka.
Ktoś zapomniał o ludziach, którzy płacą obydwie opłaty. Z uporem dalej twierdzę, że opłata targowiskowa ma wszelkie cechy opłaty targowej, jest więc opłatą targową. Jakoś gdzie indziej się tak językiem nie bawią.
Władza publiczna powinna trzymać ręce na kołderce, a nie się bawić słówkami pod nią.
Chomiku, pamiętasz jaki był wpływ z opłaty targowej w 2018 roku?W którym roku była Rych gate?
Załatw wreszcie pieczatkę, to wam obniżę cenę za odpady.
Chyba wcięło mi posta, więc jeszcze raz.
Na pytanie Przewodniczącej RM Mosina, Prezes ZUK odpowiedział:
http://bip.mosina.pl/bip/organy-gminy/rada/wnioski-zapytania-i-interpelacje-radnych/kadencja-2018-2023.html?pid=15657
Inkaso-8857 zł.
8857X20=177 140 zł z tytułu opłaty targowej.
Opłata targowiskowa to 154815 zł.
Opłata targowa (wg stawek) to minimalnie 1,5 krotność opłaty targowiskowej.
http://www.zukmosina.pl/dzial-uslug-komunalnych/targowisko/
http://bip.mosina.pl/zasoby/files/rada/kadencja_2014-2018/uchwaly/uchwala_643.pdf
154815X1.5=232223 zł
232223-177140=55083 zł
Czy 55083 zł to minimalna kwota jumy, coś innego, czy błąd w liczeniu?
Nigdy nie było mi z matematyką po drodze, więc będę wdzięczny za wyjaśnienie.
@karp = operujesz skrótami myślowymi i nie rozumiem dlaczego mnożysz 8857 przez 20?
Wg sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2018 wpływy do gminy z tytułu opłaty targowej wyniosły 216 990 zł. Zakładasz, że opłata targowa to 1,5 krotność opłaty targowiskowej, ja sądzę, że opłata targowiskowa jest bardziej zbliżona do opłaty targowej.
Od pobranej opłaty targowiskowej Zakład Usług Komunalnych musiał zapłacić podatek VAT, o którym prezes wyszczególniając koszty nie wspomina.
We wspomnianym sprawozdaniu z wykonania budżetu burmistrz podaje kwotę inkasa za pobór opłaty targowej w wysokości 10 548,19 zł, prezes informuje, że było to 8 857,11 zł.
To że to musi to przejść przez 2 kasy, to dla mnie nowa wiadomość i jest to tym bardziej śmieszne.
Mnie na tej sesji podrzuconej przez Chomika uderzyło przede wszystkim to, że przedstawiciele gminy nie znali kwot pobieranych przez ZUK i była niechęć do odpowiedzi na pytania radnych, a padła wręcz informacja, że gmina nie ma nic do tego, bo to sprawa ZUK. Jakby ZUK był jednostką nadrzędną.
Niestety muszę się powtórzyć, ale państwo też od kilku lat podejmujecie uchwały o wprowadzeniu opłaty targowej. Powtórzę też przykład z samochodem, który raz wprowadzony do garażu, nie wymaga wprowadzenia. Stawki też się nie zmieniają, więc to strata czasu i energii. Paradoksalnie największe zagrożenie dla budżetu gminy bohater opowieści Chomika widział w sprzedaży z koszyka (znowu te rymy). Słusznie zripostowała to radna Gorzyńska, że koszyk musi być jeden, bo jak będą dwa to już będą koszyki.
@karp – też jestem zdania, że nie ma powodu, by targowisko i strefę parkowania traktować odmiennie. Wszystkie pieniądze z opłaty targowej powinny trafiać do gminy, a gmina powinna część tych środków stosownie do kosztów przekazywać administratorowi, czyli ZUK-owi.
Inkasent na targowisku nosi dwie kasy fiskalne. To niepotrzebne komplikacje dla sprzedających i inkasenta. Koszty prowadzenia targowiska powinny byc porządnie zweryfikowane. Z rejestru umów wynika, że Gmina płaci za wodę na targowisku, a ZUK taka pozycję także uwzglednia w swoich kosztach.
Jeśli ZUK wykonuje zadania na rzecz gminy np.zarządzanie targowiskiem to płaci Vat?
Jeśli płaci to czy nie można tego uniknąć poprzez zastosowanie prawej stawki 15+lewej 10=25, zastosować opłaty targowej 25 i ustalenie wyższego inkaso dla ZUK?
Pomnożyłem przez 20, bo inkaso to 5%. Zupełnie nie znam się na Vat, ale też nie przypuszczam, żeby w przypadku opłaty targowej wyniósł on kwotowo 55 tys.
Na to, że burmistrz swoje, a prezes swoje, to ja nic nie poradzę. Liczyłem na kwotach, które były w piśmie.
Jeszcze raz obie stawki.
http://www.zukmosina.pl/dzial-uslug-komunalnych/targowisko/
Ja wziąłem pod uwagę najmniejszy mnożnik z pierwszych stawek czyli 1.5.Sprzedaż z samochodu osobowego to już 1.8,dostawczego 2.5, a ciężarowego 8.0.
Według podanego wpływu z opłaty targowiskowej, wpływy z targowej powinny być 232 tys. przy założeniu,
że kupcy handlują tylko na straganach. Powinna być wyższa, jeśli korzystają z innych form sprzedaży.
Zdaje się, że 2018 to i tak rok, gdzie i tak nastąpił wzrost znaczący na tyle,by wywołać refleksję gminnych służb księgowych, dlaczego manna nagle spada z nieba.
Ktoś pomoże karpiowi w liczeniu?Z czego wynika brakująca kwota 55083 zł w roku 2018?
Wyjaśnienie dot. technicznej strony niniejszego portalu, tzn. niewidocznych komentarzy.
Komentarze są widoczne natychmiast po wpisaniu. Wyjątkiem są te, w których występują więcej niż 2 linki. Te z powodu ustawienia blokującego spam muszą czekać na zatwierdzenie administratora, co może trwać kilka-kilkanaście godzin, bo wbrew temu, co niektórzy sądzą w tej sprawie, nie siedzę przy komputerze cały czas.
Czasem też, o czym pisałam wcześniej, zawiesza się wtyczka “komentarze” i wtedy muszę ją zresetować, by były widoczne ostatnie posty. To może spowodować, że kilka komentarzy pojawi się jednocześnie, mimo wcześniejszego wpisania.
Zdarza się sporadycznie, że usuwam jakiś komentarz, głównie wtedy, jeżeli ktoś wpisuje jeden po drugim wiele komentarzy o podobnej, czy tej samej treści. Komentarze przeniesione do kosza są możliwe do przywrócenia, gdyby była taka potrzeba.
Bywa też (niezmiernie rzadko, ale jednak) że zmniejszam ilość komentarzy jednego internauty występujących po sobie, łącząc dwa w jeden.
To są sytuacje, które mogą się zdarzyć.
W latach wyborczych wzrasta zapotrzebowanie na jumę, a rok 2018 takim był. W dodatku jak przychody zaczynają rosnąć, to ciężko wytłumaczyć nagły wzrost i lepiej trochę zajumać.
http://bip.mosina.pl/zasoby/files/rada/kadencja2018-2023/odpowiedzi/odpowiedz_209-2019_r..pdf
Inkaso-8857 zł.
8857X20=177140 zł rocznych wpływów z tytułu opłaty targowej.
Wpływy ZUK z tytułu opłaty targowiskowej i rezerwacyjnej to 154815 zł.
http://bip.mosina.pl/zasoby/files/rada/kadencja_2014-2018/uchwaly/uchwala_643.pdf
http://www.zukmosina.pl/dzial-uslug-komunalnych/targowisko/
Opłata targowa to minimalnie 1,5 krotność (lewej) opłaty targowiskowej.
154815×1,5=232223 zł
Czy więc różnica 232223-177140=55083 zł stanowi minimalnie zajumaną kwotę w roku 2018?
Z matematyką nigdy nie było mi po drodze, więc proszę o wskazanie błędów.