O tym, jak tunel w Mosinie budowano

Żadna budowa w naszej gminie nie trwała tak długo i nie wywarła tak negatywnego wpływu na życie mieszkańców Mosiny jak budowa tunelu na ulicy Śremskiej w Mosinie. Mieszkańcy Osiedla nr 5 i osoby prowadzące działalność gospodarczą “za torami” znaleźli się w trudnym położeniu i ponieśli wiele strat, ale teraz to oni są głównymi beneficjentami tej inwestycji.
Po zamknięciu Śremskiej ruch z tamtego obszaru rozłożył się w części na Gałczyńskiego i Sowiniecką, w części na Leszczyńską. Z czasem przyzwyczailiśmy się do uciążliwości. Teraz mimo, że to nie koniec inwestycji wielu mieszkańców odczuwa ulgę.  Może Wawrzyniaka i rondo pinezka nie będą się aż tak bardzo korkować? Za miesiąc ma być przejezdna ul. Śremska i przejazd na ul. Targowej, wtedy dopiero sytuacja wróci do normy.
PKP jednak poniosło u nas znaczące straty wizerunkowe i długo potrwa zanim je odbuduje.

Budowa tunelu miała się rozpocząć w lipcu 2014 r. a zakończyć na początku 2015 r. Potem było ciągłe wyznaczanie kolejnych terminów, w które już nikt łącznie z PKP PLK nie wierzył. Miała trwać 9 miesięcy. To także okazało się nierealne. Ostatecznie prace przy tunelu trwały od kwietnia 2016 r. do października 2017 r. czyli 17 miesięcy.

    • styczeń 2013 – podpisanie umowy  na modernizację trasy kolejowej Poznań – Czempiń z konsorcjum firm FCC Construccion, AZVI i DECOMA – Umowa zakładała zakończenie prac w czerwcu 2015 roku. 
    • 26 lutego 2014 Głos Wielkopolski informował , że:
      Przygotowania do budowy mają się rozpocząć na przełomie sierpnia i września. Wyłączenie ulicy Śremskiej z ruchu planowane jest dopiero na przełom października i listopada. Właściwa budowa ma potrwać około 9 miesięcy.
    • 22 stycznia 2015 r. – przejazd został zamknięty.
    • lutym 2015 r. krótko po zdjęciu asfaltu PKP PLK zerwała umowę z hiszpańska firmą. Przejazd był zamknięty, robót nie prowadzono. Trwały przygotowania do przetargu.
    • wrzesień 2015 – wyłoniono nowego wykonawcę – PKP PLK informowała, że tunel zostanie oddany w II kwartale 2016 r.
    • luty 2016 – po interwencji burmistrza i mieszkańców przejazd na krótko otwarto.
    • kwiecień 2016 – rozpoczęła się budowa tunelu
    • 30 sierpnia 2016 r. zostało otwarte tymczasowe przejście dla pieszych między ul. Czwartaków a Torową.
    • czerwiec 2017 r.  Zakład Robót Drogowych Marek Dachtera zaczyna budować nawierzchnię jezdni.
    • 12 października zlikwidowano przejście na wysokości ul. Kasprowicza i otwarto przejście dla pieszych w tunelu.
    • 30 października 2017 otwarcie tunelu.

 


kwiecień/czerwiec 2016


listopad 2016


styczeń 2017


marzec 2017


czerwiec 2017

                               

 

luty 2014

wrzesień 2015

listopad 2016

styczeń 2017

marzec 2017

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.