O tym, jak tunel w Mosinie budowano

Żadna budowa w naszej gminie nie trwała tak długo i nie wywarła tak negatywnego wpływu na życie mieszkańców Mosiny jak budowa tunelu na ulicy Śremskiej w Mosinie. Mieszkańcy Osiedla nr 5 i osoby prowadzące działalność gospodarczą “za torami” znaleźli się w trudnym położeniu i ponieśli wiele strat, ale teraz to oni są głównymi beneficjentami tej inwestycji.
Po zamknięciu Śremskiej ruch z tamtego obszaru rozłożył się w części na Gałczyńskiego i Sowiniecką, w części na Leszczyńską. Z czasem przyzwyczailiśmy się do uciążliwości. Teraz mimo, że to nie koniec inwestycji wielu mieszkańców odczuwa ulgę.  Może Wawrzyniaka i rondo pinezka nie będą się aż tak bardzo korkować? Za miesiąc ma być przejezdna ul. Śremska i przejazd na ul. Targowej, wtedy dopiero sytuacja wróci do normy.
PKP jednak poniosło u nas znaczące straty wizerunkowe i długo potrwa zanim je odbuduje.

Budowa tunelu miała się rozpocząć w lipcu 2014 r. a zakończyć na początku 2015 r. Potem było ciągłe wyznaczanie kolejnych terminów, w które już nikt łącznie z PKP PLK nie wierzył. Miała trwać 9 miesięcy. To także okazało się nierealne. Ostatecznie prace przy tunelu trwały od kwietnia 2016 r. do października 2017 r. czyli 17 miesięcy.

    • styczeń 2013 – podpisanie umowy  na modernizację trasy kolejowej Poznań – Czempiń z konsorcjum firm FCC Construccion, AZVI i DECOMA – Umowa zakładała zakończenie prac w czerwcu 2015 roku. 
    • 26 lutego 2014 Głos Wielkopolski informował , że:
      Przygotowania do budowy mają się rozpocząć na przełomie sierpnia i września. Wyłączenie ulicy Śremskiej z ruchu planowane jest dopiero na przełom października i listopada. Właściwa budowa ma potrwać około 9 miesięcy.
    • 22 stycznia 2015 r. – przejazd został zamknięty.
    • lutym 2015 r. krótko po zdjęciu asfaltu PKP PLK zerwała umowę z hiszpańska firmą. Przejazd był zamknięty, robót nie prowadzono. Trwały przygotowania do przetargu.
    • wrzesień 2015 – wyłoniono nowego wykonawcę – PKP PLK informowała, że tunel zostanie oddany w II kwartale 2016 r.
    • luty 2016 – po interwencji burmistrza i mieszkańców przejazd na krótko otwarto.
    • kwiecień 2016 – rozpoczęła się budowa tunelu
    • 30 sierpnia 2016 r. zostało otwarte tymczasowe przejście dla pieszych między ul. Czwartaków a Torową.
    • czerwiec 2017 r.  Zakład Robót Drogowych Marek Dachtera zaczyna budować nawierzchnię jezdni.
    • 12 października zlikwidowano przejście na wysokości ul. Kasprowicza i otwarto przejście dla pieszych w tunelu.
    • 30 października 2017 otwarcie tunelu.

 


kwiecień/czerwiec 2016


listopad 2016


styczeń 2017


marzec 2017


czerwiec 2017

                               

 

luty 2014

wrzesień 2015

listopad 2016

styczeń 2017

marzec 2017

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz