Mają inni, mamy i my

Mowa o pozyskanym kilka dni temu dofinansowaniu do budowy  zintegrowanych węzłów przesiadkowych w Mosinie, Drużynie i w Pecnej. Gmina Mosina otrzyma na ten cel 6 947 365,90 zł.
więcej – TUTAJ

Węzły przesiadkowe są elementem tworzonej Poznańskiej Kolei Metropolitalnej. Będą to obiekty umożliwiające dogodną zmianę środka transportu, wyposażone w niezbędną dla obsługi podróżnych infrastrukturę. Przedsięwzięcia zakładają budowę zintegrowanych węzłów przesiadkowych przy istniejących stacjach i przystankach kolejowych.
Na terenie Poznania zintegrowane węzły przesiadkowe powstaną głównie w okolicach pętli tramwajowych, m.in. przy pętli PST. Dzięki budowie węzłów przesiadkowych na terenie metropolii przybędzie prawie 1300 miejsc parkingowych.
Do 2022 roku planuje się budowę co najmniej 40 węzłów przesiadkowych na terenie Metropolii Poznań z dofinansowaniem ze środków ZIT.
Cieszę się, że nasza gmina pozyskała tak znaczące dofinansowanie. Mam nadzieję, że w kolejnym naborze uda nam się pozyskać środki na budowę tunelu w kierunku ulicy Sowinieckiej i Śremskiej.
Zaprojektowanie takiego przejścia było jednym z zadań w budżecie na 2013 rok. Był to wniosek radnych: śp. Antoniego Karlińskiego, Jana Marciniaka, Jacka Szeszuły i Jacka Rogalki.

W Czempiniu  w ramach budowy zintegrowanego węzła przesiadkowego powstanie przedłużenie podziemnego przejścia na perony.

Blisko 3,5 miliona złotych kosztować będzie budowa tunelu pod torowiskiem od peronu do ul. Krańcowej.
– To bardzo ważne dla nas zadanie. Ma związek nie tylko z Czempińskim Węzłem Przesiadkowym. Miasto zyska przejście przez linię kolejową niezależne od przejazdu kolejowego, który jest zamykany bardzo często – mówi włodarz gminy. – Na rozlicznych spotkaniach związanych z tą inwestycją spotykałem się ze zdumieniem. Czempiń był pokazywany jako najbardziej pokrzywdzone miasto przy przebudowie linii kolejowej. W ramach tego przedsięwzięcia nie zaplanowano żadnego bezkolizyjnego skrzyżowania. To duża bariera komunikacyjna i utrudnienie dla każdego mieszkańca miasta.
Parkingi i tunel wybuduje firma Alusta S. A. Wcześniej realizowała tunel od ul. Kolejowej na peron.

więcej – TUTAJ

Rekordzistą w pozyskiwaniu środków na budowę zintegrowanych węzłów przesiadkowych jest gmina Pobiedziska. Na inwestycje wartości 33 mln zł pozyskała ponad 28 mln zł. Projekt Pobiedzisk obejmuje również bezpieczne przejście pod torami. Więcej – TUTAJ.

Projekt Lubonia – TUTAJ

projekt Kórnika – TUTAJ

 

 

 

1 Comments
paw 22/11/2017
| |

Po pierwsze ekonomia..nie da się mieszkańców zachęcić do transportu publicznego przy obecnych cenach ..gdy taniej we 2 dojechać do Poznania samochodem i biorąc pod uwagę takt połączeń szybciej ……docelowo Mosina strefa B, sieciówka w tej cenie na PKP, autobus, tramwaj…
Po drugie takt połączeń i siatka czyli dla Mosiny pociąg co min 30 min w dzień roboczy, alternatywna linia autobusowa na Starołękę (integrująca Mosinę z miejscowościami gminy) oraz połączenie nocne…