Fragment tunelu na Śremskiej “już” jest…

160 lat temu 27 października przejechał przez Mosinę pierwszy pociąg. Uroczyste otwarcie linii nastąpiło dwa dni później, 29 października 1856 r. Wraz z linią, wybudowano i oddano do użytku stacje: Puszczykowo, Mosina, Czempiń, Kościan, Stare Bojanowo, Lipno, Leszno, Rydzyna, Bojanowo, Rawicz, Żmigród, Osola, Oborniki Śląskie, Szewce, Osobowice, Wrocław Główny.

Początkowo linia była jednotorowa, drugi tor położony został po roku 1886. Zbudowanie linii kolejowej przebiegającej przez Mosinę było znaczącym impulsem rozwojowym dla naszego miasta i okolic.

W Mosinie rocznica ta nie była świętowana, gdyż od ponad 3 lat trwa modernizacja linii kolejowej i wszyscy są już zmęczeni tematem PKP. Można by zaryzykować stwierdzenie, że PKP nie dała nam szansy, byśmy mieli gdzie i co świętować.

22 maja 2014 r. uczestniczyłam w konferencji prasowej zorganizowanej przez PKP PLK S.A. Przedstawiono tam kalendarz robót. Budowa tunelu miała się rozpocząć w lipcu 2014 r. a zakończyć na początku 2015 r.

Nikt już nie pyta o termin zakończenia inwestycji.  Po co pytać, kiedy odpowiedzi są niewiarygodne?

Przejazd na ul. Śremskiej jest zamknięty (z niewielką przerwą) od początku 2015 r. Przez długi czas niewiele się tam działo. Dzisiaj trwały intensywne prace.

Okazuje się, że budowa jest bardziej zaawansowana od strony Osiedla Nowe Krosno. Czerwone rozporowe słupy na zdjęciach później znikną.

Trwają również prace między torami a ul. Torową na wysokości ul. Długiej przy budowie separatora i przepompowni wody opadowej.

[metaslider id=4638]

 

 

1 Komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.