Czerwonka, czyli niekończąca się opowieść


Czerwonka – to planowana od lat nowa droga o długości ok. 650 m, skrót między Szosą Poznańską (droga wojewódzka 430) a ul. Kołłątaja.
Miał to być szybki sposób na rozładowanie korków na wjeździe do Mosiny, tymczasem to najdłużej projektowana droga w gminie Mosina.
Środki na ten cel były już zabezpieczone w budżecie na 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 rok, są w 2019 r. i zapewne będą w 2020 roku, a może i nawet w 2021.

W kwietniu 2013 r. zastępca burmistrza Sławomir Ratajczak odpowiadając na zapytanie radnego Jacka Szeszuły informował, że wykonana została koncepcja budowy drogi [Czerwonki] w czterech wariantach. Obecnie trwa – pisał ówczesny zastępca – uszczegółowienie wybranego wariantu. Koncepcja będzie podstawą do wykonania projektu technicznego.
W maju 2014 r. zastępca burmistrza Sławomir Ratajczak zapewniał, że termin zakończenia projektu to 10.09.2014 r. Po uzyskaniu ZRiD w miarę posiadanych środków będzie możliwa realizacja tego zadania.
informacja z 15.05.2014 r.

Całą kadencję 2014-2018 wydawało się, że wkrótce Gmina rozpocznie budowę. Wiele godzin poświęcono omawianiu perturbacji w Starostwie.
/stan na 14.03.2018 r./

W kwietniu 2018 r. uznano, że budowa zacznie się lada dzień i dlatego zwołano nadzwyczajną sesję. Rada przeznaczyła 5,4 mln zł z nadwyżki na budowę Czerwonki, ale zamiast ogłoszenia przetargu zaczęły się pojawiać kolejne przeszkody.

Do budowy drogi nie doszło i jeszcze długo nie dojdzie. W sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2018 r. tak opisano działania urzędu i innych organów w związku z tą inwestycją:



Co dalej?

Jak informuje zastępca burmistrza Tomasz Łukowiak planowany termin zakończenia prac projektowych przewidywany jest na  koniec 2019 r., ale przyznaje, że termin ten może ulec przesunięciu.
/Odpowiedź na zapytanie radnego D. Michalaka z 27.03.2019 r./



11 myśli na temat “Czerwonka, czyli niekończąca się opowieść

  • 02/04/2019 o 18:24
    Permalink

    Po pierwsze Czerwonka nie wyeliminuje korków. Czy ktokolwiek ma jakieś analizy które wskazują ile ruchu może przejąć Czerwonka?
    Za te pieniądze powinno zreorganizować się ruch na skrzyżowaniu 430/431 gdzie mamy niewydolność się korkującą – poprzez powstanie układu ruchu okrężnego.
    Po drugie brak korków w Mosinie docelowo można wyeliminować tylko sprawnym/tanim transportem publicznym na osi Mosina – Poznań.
    Po trzecie gdyby Czerwonka miała powstać – apeluje do radnych by odpowiednio zabezpieczyć ją akustycznie by nie oddziaływala negatywnie na okolice.

    Odpowiedz
    • 02/04/2019 o 20:40
      Permalink

      paw@ – Czerwonka to jest nieśmiertelny pic wyborczy. Słowo powtarzane jak mantra przez włodarzy a także przez osoby zwane radnymi. Oczywiście że Czerwonka niewiele rozwiąże ale do nikogo to nie dociera. Niech się Urząd zwróci do harcerzy o przeprowadzenie badania natężenia ruchu na drodze 430 i 431 i wtedy będzie miał jakiś pogląd. Póki co o Czerwonce toczy się samorządowe ględzenie okraszone pokazem urzędniczej niemocy.

      Odpowiedz
  • 02/04/2019 o 14:22
    Permalink

    Kiedy starostwo uzgadniało mpzp który obowiązuje na działce 275/1, nie widziało
    terenu Tk. Teraz zobaczyło.Stan wzroku starostwa ciągle ewoluuje.

    Odpowiedz
  • 02/04/2019 o 13:15
    Permalink

    Coś ta odpowiedź na pytanie radnej Mani zakłóca moje postrzegania świata.
    Z jednej strony ma być to decyzja ZRID, a z drugiej konieczne są oświadczenia właścicieli działek. Przecież ZRID ograniczają prawa własności.

    Odpowiedz
  • 02/04/2019 o 11:46
    Permalink

    W mojej ocenie, sprawę ewidentnie zawala projektant. Rozmawiałem z nim i tak mi właśnie wychodzi.

    Odpowiedz
    • 02/04/2019 o 12:51
      Permalink

      Panie Łukaszu a ko zawala sprawę przejścia pod torami przy Sowinieckiej. Każdy z kandydatów kościelnych miał to przejście na pierwszym miejscu na czele z P. Mielochem w swoim programie wyborczym.

      Odpowiedz
    • 02/04/2019 o 13:00
      Permalink

      Z e-mapy wynika, że działka 275/1 to teren drogi gminnej(mpzp). To zdaje się kolejny teren nagminnie gminno- niegminny. Rejestr mienia się robi i jak się zrobi to będziecie wiedzieć co macie.

      Odpowiedz
  • 02/04/2019 o 11:26
    Permalink

    Luboń zwyczajowo desygnuje do Rady Powiatu pięknoduchów i ma tego efekt w postaci zera dróg powiatowych.No ale wy zatrudniacie przecież na 2 etatach szarą eminencję powiatowej infrastruktury, więc powinniście mieć łatwiej w uzgodnieniach i obejściach procedur, które są dla plebsu, ale nie dla kumpli.

    Odpowiedz
  • 02/04/2019 o 10:31
    Permalink

    Jakoś od czasu jak starostwo wydawało pozwolenia na budowę ulicy Szarotkowej w Skórzewie na podstawie wniosku Strażyńskiego się trochę usztywniło.
    Widocznie nie można już składać wniosków z innymi działkami w samym wniosku, a z innymi w realu. Może gdyby Mosina powołała się na ten casus byłoby łatwiej. Od czasu do czasu pojawia wątek “tereny PKP”. Radzę sprawdzić czy na pewno one są PKP.

    Odpowiedz
    • 02/04/2019 o 11:03
      Permalink

      Z całym szacunkiem dla waszego radnego powiatowego, ale sprawia on wrażenie człowieka uczciwego, jak nasz Szmyt. Póki co w Radzie Powiatu większą siłę przebicia mają cwaniaczki.Na uczciwość jest bardzo ograniczony popyt.Wracając do działek PKP to jest dorozumiane, że wszystko co przy linii kolejowej to jest PKP. W kw bywa z tym różnie. Może to wasze, ale jeszcze o tym nie wiecie.
      Gminie wygodniej jest prowadzić jakieś boje w Rogalinku, bo uznała że przeciwnik słabszy.
      https://serwisy.gazetaprawna.pl/samorzad/artykuly/1406044,gminy-nadal-moga-odbierac-ziemie-pkp.html

      Odpowiedz
  • 02/04/2019 o 10:21
    Permalink

    W wywiadzie lokalnej TV, który przeprowadził Ł. Kasprowicz w 2014 r. z ówczesnym zastępcą burmistrza Mielochem, dowiedzieliśmy się, że gwarantuje ON otwarcie Czerwonki w 2018 r. Teraz widać CO SĄ WARTE SŁOWA burmistrza Mielocha.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.