Coraz więcej pytań o tunel


Już zapomnieliśmy jak wyglądał przejazd na Śremskiej (przypomina o tym niezawodny w takich razach Google Street View – tu z lipca 2012 r.), a jeszcze nie wiemy jak ostatecznie będzie wyglądało to miejsce po zakończeniu budowy tunelu.

Najnowsze zdjęcia pokazują stan zaawansowania prac.
Nie wiemy jeszcze dokładnie jak zostanie rozwiązany ruch pieszych w tunelu i w jego sąsiedztwie.
Wiadomo, że będą 2 chodniki – jeden techniczny po stronie USC, drugi dla pieszych od strony stacji kolejowej o szerokości 2,2-2,4.

  • Czy będzie tam wydzielona ścieżka rowerowa?
  • Czy chodnik będzie na tym samym poziomie co jezdnia, czy będzie umieszczony wyżej tak, by piesi nie poruszali się po pochylni z obu stron.
  • Czy po zewnętrznej stronie tunelu od strony Urzędu Stanu Cywilnego będzie chodnik pozwalający przejść do skrzyżowania ulic Śremskiej i Kolejowej?

[metaslider id=6251]
zdjęcia z 23 i 25 marca 2017 r.

[metaslider id=5165]

 

[metaslider id=4638]

zdjęcia z 18 listopada 2016 r.

[metaslider id=3124]

zdjęcia z 7 czerwca 2016 r.

W związku z budową tunelu wzrośnie znaczenie ul. Klonowej (granatowa strzałka). Będzie to najkrótsza droga dla wielu mieszkańców do ul. Śremskiej w kierunku centrum miasta.

4 Komentarze

  1. Mam nadzieję, że pod pozorem uporządkowania ul. Klonowej Pan Raźny nie ma namyśli wycięcia tych pięknych drzew, tak jak to zrobiono na ul. Wybickiego. Fundując mieszkańcom chodnik o szerokości 5m. Jako mieszkanka osiedla nie wyrażam na to zgody.

    • witam i odpowiadam:
      odnośnie tego fragmentu ulicy Klonowej złożyłem wniosek o dokonanie przeglądu stanu fitosanitarnego drzewostanu i rozpatrzenie możliwości przycięcia wybujałych koron drzew. Dokonana ekspertyza (fachowców od tych spraw) potwierdziła konieczność wycięcia 2 drzew, które są chore. Korony pozostałych drzew zostaną przycięte, bowiem mieszkańcy zgłaszali problem z olbrzymią ilością liści które uprzątali w okresie późnojesiennym. Chciałbym aby korony zostały przycięte teraz bowiem już praktycznie rusza wegetacja i następnym okresem możliwego przycięcia będzie późna jesień czyli po opadnięciu liści. Nie mam jednak na to wpływu bowiem te sprawy uzgadnia Urząd z ZUK. Jest to ulica której nazwa rzeczywiście odpowiada pięknym drzewom które na niej rosną i jestem ostatnim mieszkańcem który zaakceptuje bezmyślna wycinkę. Myślę o wykonaniu wąskiego chodnika z jednej strony ulicy, aby piesi mogli dojść bezpiecznie do ulicy Śremskiej. I nie ma tutaj mowy o usuwaniu drzew które są zdrowe. Osobiście jestem przeciwny budowie bardzo szerokich chodników na osiedlu, bowiem niczemu to nie służy. Ani nie jest to estetyczne ani praktyczne.
      pozdrawiam

  2. Witam, jako radny osiedla Nowe Krosno jestem szczególnie zainteresowany jak najszybszym zakończeniem tej inwestycji. Ponad 2 letni bowiem okres budowy tego tunelu dał się bardzo „we znaki” mieszkańcom. Wspomnę tylko o konieczności korzystania z objazdów (koszty paliwa) i utrudnieniach w ruchu pieszym i rowerowym. Wracając do samego tunelu to wielokrotnie zadawałem pytanie na temat odwodnienia tego tunelu. Jest to bardzo duża powierzchnia (tunel nie jest zadaszony poza powierzchnią pod torami kolejowymi). Koncepcja jest taka, że inwestor przeprowadzi odwodnienie ulicą Śremską do straży pożarnej i dalej pod skrzyżowaniem magistrala deszczowa zostanie skierowana w ulicę Łazienną do kanału. Budowlańcy bardzo intensywnie pracują przy budowie tunelu ale nikt nie przymierza się do budowy kanalizacji deszczowej jaka ma być wykonana jako rozwiązanie docelowe. Podobno ma być jakieś zastępcze rozwiązanie ze zbiornikami na deszczówkę. Obawiam się takiej sytuacji, że tunel będzie gotowy a inwestor będzie czekał z jego oddaniem do rozwiązania sprawy odwodnienia tego tunelu co może trwać kolejne miesiące.
    Sam tunel spowoduje pewne zmiany w tradycyjnych ciągach komunikacyjnych osiedla Nowe Krosno mam na myśli ruch pieszy i częściowo samochodowy. Ulica Czwartaków (wzdłuż torów w stronę nastawni) nie będzie mogła być użytkowana dla ruchu pieszego jako dojście do miasta i dworca kolejowego. W tej sytuacji bardzo dużego znaczenia nabierze ulica Klonowa a ściśle jej końcowy odcinek od ulicy Wybickiego do Śremskiej. Stan tej ulicy jest delikatnie mówiąc fatalny. Nie ma bowiem chodnika, który oddzieli ruch pieszy (dojście z dużego obszaru osiedla do miasta i dworca oraz szkoły) od drogi wyjazdowej dla samochodów. Dodatkowo przy ulicy rosną okazałe klony. Moim zdaniem uporządkowanie tego odcinka ulicy i budowa chodnika winny być priorytetem dla inwestycji na naszym osiedlu i to jeszcze przed okresem jesienno-zimowym. Realizacja tej inwestycji nie jest ujęta w planach inwestycyjnych, ale w tym przypadku budowa chodnika i porządne utwardzenie ulicy Klonowej na odcinku od Wybickiego do Śremskiej są niezbędne.

    • Całkowicie się z Panem zgadzam w ocenie ul. Klonowej. Jej stan jest bardzo zły. Po deszczach trudno przejść suchą nogą. Szkoda, że dla tej ulicy nie przewidziano środków na projekt chodnika. Mapka sytuacyjna powyżej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.